یک کارخانه دیگر نوردی تعطیل شد
خبری مبنی بر تعدیل و بیکاری کارگران کارخانه فولاد “نورد ایوان” در خبرگزاری ها منتشر گردید. بررسی ها نشان می دهد علاوه بر تعطیلی این واحد، باید تعطیلی واحد صدر فولاد خرم آباد و واحدهای نوردی دیگر نظیر فولاد پارس، فرآیند فولاد پایدار و ذوب آهن ارومیه را نیز اضافه کرد.

به گزارش  چیلان ، کارگران شاغل در کارخانه فولاد “نورد ایوان” که به صورت میانگین بین ۱۰ سال سابقه کار دارند، از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری کارگران این واحد صنفی خبر دادند.

یک منبع خبری در کارخانه فولاد «نورد ایوان» نیز از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری بیش از ۵۰ کارگر این کارخانه بعد از تعطیلات ایام نوروز خبر داد.

منابع کارگری در کارخانه فولاد «نورد ایوان» گفتند: “کارخانه فولاد «نورد ایوان» که در زمینه تولید انواع میلگرد آجدار در شهرستان ایوان در استان ایلام فعالیت دارد، بعد از تعطیلات نوروز به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم‌اکنون بیکار شده‌اند”.

این کارگران که به صورت میانگین بین ۱۰ سال سابقه کار دارند، درباره وضعیت خود گفتند: “مجموع ۵۰ کارگر این واحد تولیدی بعد از تعطیلی کارخانه بیکار هستند و برای گذران زندگی خود قرار است از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند”.

آنها اظهار داشتند: “پیش از این شرایط تولید در کارخانه فولاد نورد ایوان خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است، برخی مشکلات بوده است”.

آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهادهای دولتی مستقر در استان مراجعه کرده‌اند، در خاتمه گفتند: با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرما با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند”.

«محمد عبدی» مدیرعامل کارخانه نورد ایوان ضمن تایید این خبر در خصوص مشکلات این کارخانه مدعی شد: “دو سال است این واحد صنعتی دچار مشکلاتی است. علارغم قول مسئولان برای کمک به این واحد تولیدی هم‌اکنون پس از  چند ماه که از تعطیلی آن می‌گذرد هیچ مسئولی به مشکلات این کارخانه توجه نمی‌کند.

 عبدی افزود: “این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه استان ایلام در ۲ فاز با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان، سهم قابل توجهی در اشتغال دارد اما متاسفانه همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است”.

وی تاکید کرد: “اگرچه مشکلات وجود دارد اما آیا این کارخانه ارزش رایزنی و مساعدت مسئولان را ندارد. به دلیل همین بی‌توجهی ،کارگران بسیاری خانه‌نشین شده‌اند”.

عبدی تصریح کرد: “این کارخانه دارای حمایت قضایی است و مشکل به گونه‌ای است که مسئولان به راحتی می‌توانند مداخله و آن را رفع کنند”.

مدیرعامل کارخانه نورد ایوان با ادعای اینکه هیچ بدهی معوقی به کارگران نداریم، گفت: “از عمده مشکلات این کارخانه افزایش سرمایه، جذب نقدینگی و سرمایه‌گذار جدید است که با ورود مسئولان رفع خواهد شد”.

وی یادآور شد: “فاز اول این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی و فاز دوم آن نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی باعث اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم می‌شود”.

منصور منصوری مقدم رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایوان در خصوص کارگران بیکار شده این کارخانه افزود: “تمام افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال داشته باشند، مشمول قانون کار هستند و در صورت غیرارادی بودن بیکاری، می‌توانند از این مقرری استفاده کنند”.

وی یادآور شد: “تاکنون ۴۸ کارگر به این اداره مراجعه نموده و برای آنان پرونده بیکاری تشکیل شده و برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند”.

منصوری مقدم اضافه کرد: “با توجه به اینکه حقوق این افراد پانزدهم هر ماه پرداخت می‌شود همین تاریخ بیمه بیکاری خود را تا زمان اشتغال مجدد دریافت خواهند کرد”.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
منبع : ایلنا
شناسه مطلب : 25426
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی