آمار بهار 98 فولاد ایران منتشر شدافت چشمگیر صادرات فولاد میانی علیرغم تاکید مسئولین بر ضرورت صادرات!/ صادرات محصولات فولادی ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری بهار 98 فولاد ایران را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، صادرات فولاد میانی ایران در سه ماهه اول سال جاری با 23 درصد افت به یک میلیون و 425 هزار تن رسید با این حال صادرات محصولات فولادی کشور افزایشی بوده و با رشد 20 درصدی 758 هزار تن گزارش شده است. انجمن توليدكنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده که تا پایان خرداد 98، واردات فولاد میانی و محصولات فولادی هر دو کاهشی بوده و آهن اسفنجی همچنان صفر است.

افت ۲۳ درصدی صادرات فولاد میانی تا پایان خرداد ماه

براساس بررسی های  چیلان  برگرفته از آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان تا پایان خرداد ماه بالغ بر یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن فولاد میانی شامل ۹۰۴ هزار تن بیلت و بلوم و ۵۲۱ هزار تن اسلب صادر کردند که مجموع صادرات افت ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت درحالی که صادرات اسلب افت ۳۵ درصدی را به ثبت رسانده بود. صادرات بلوم نیز با افت ۱۴ درصدی همراه بود.

رشد ۲۰ درصدی صادرات محصولات نهایی

این گزارش می افزاید، علیرغم کاهش حجم صادرات فولاد میانی کشور، صادرات محصولات فولادی رشد قابل توجهی داشت و با افزایش ۲۰ درصدی از ۶۳۳ هزار تن به ۷۵۸ هزار تن رسید.

عمده محصولات فولادی صادر شده محصولات طویل می باشد که با رشد ۵۳ درصدی از ۳۶۶ هزار تن به ۵۶۱ هزار تن رسید.

این درحالی است که صادرات محصولات تخت فولادی افت ۲۶ درصدی داشته و از ۲۶۷ هزار تن به ۱۹۷ هزار تن رسیده است.

در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۲۵۰ هزار تن میلگرد شاخه، ۲۲۹ هزار تن میلگرد کلاف، ۴۵ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع و ۳۷ هزار تن تیرآهن  صادر شده بود که تنها در بخش تیرآهن کاهش صادرات به چشم می خورد. افت صادرات تیرآهن در این مدت ۲۰ درصد بود درحالی که صادرات میلگرد شاخه رشد ۶۴ درصدی و میلگرد کلاف ۶۵ درصدی را شاهد بودند. افزایش صادرات نبشی و ناودانی هم ۵۵ درصد گزارش شده است.

صادرات ورق فولادی کشور که درمجموع ۱۹۷ هزار تن گزارش شده شامل ۷۹ هزار تن ورق گرم بالای ۳ میلیمتر، ۵۲ هزار تن ورق گرم زیر ۳ میلیمتر، ۳۵ هزار تن ورق پوششدار و ۳۱ هزار تن ورق سرد بوده که صادرات ورق گرم کاهشی و در مقابل صادرات ورق پوششدار و سرد افزایشی بود.

صادرات ۲۲۴ هزار تنی آهن اسفنجی در بهار ۹۸

در این مدت همچنین ۲۲۴ هزار تن آهن اسفنجی از کشور صادر شده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶ درصدی داشته است.

آمار انجمن فولاد همچنین گویای این موضوع است که در بخش واردات کشور با افت همراه بوده است به گونه ای که افت واردات فولاد میانی ۸۳ درصد بوده و حجم واردات از ۶ هزار تن به هزار تن رسیده و واردات محصولات فولادی با کاهش ۶۸ درصدی از ۲۹۳ هزار تن، ۹۵ هزار تن شده است.

کلیه فولاد میانی وارد شده از نوع بیلت و بلوم بوده که نسبت به واردات ۵ هزار تنی مدت مشابه سال قبل افت ۸۰ درصد پایین تر بود. واردات اسلب که در ۳ ماهه اول پارسال هزار تن بود در مدت سه ماهه امسال به صفر رسیده است.

واردات محصولات فولادی شامل ۶۸ هزار تن محصولات تخت فولادی و ۲۷ هزار تن محصولات طویل فولادی بود که به ترتیب افت ۶۸ درصدی و ۲۷ درصدی نسبت به قبل داشت.

s2

2

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
شناسه مطلب : 27053
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی