رصد چیلان از تحولات منطقه‌ایترکیه محصولات نورد سرد را از کجا می‌خرد؟ / سهم صفر ایران از بازار ورق سرد همسایه غربی
ترکیه واردات محصولات نورد سرد را در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داده است، با این حال ایران با وجود تولید بیش از یک میلیون تن ورق سرد در سال جاری سهمی از این بازار نداشته است.

به گزارش  چیلان ، در جدول زیر اصلی‌ترین مبادی واردات محصولات نورد سرد به ترکیه در هشت ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نمایش داده شده است.

در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳ ترکیه ۳۸۴‚۶۰۳ تن محصولات نورد سرد وارد کرد. حجم واردات این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت.

جدول زیر مبتنی بر داده‌های مرکز آمار ترکیه تدوین شده است. چنانکه از داده‌های جدول برمی‌آید، در ماه های ژانویه تا اوت امسال کره جنوبی با اختلاف چشمگیر از دیگر کشورها بیش‌ترین محصولات نورد سرد را به ترکیه وارد کرد. واردات محصولات نورد سرد از این کشور به ترکیه در هشت ماهه امسال بیش‌تر از ۱۱۴ درصد رشد داشت و از ۱۰۴‚۱۱۰ تن در سال گذشته به ۷۸۷‚۲۳۵ تن در سال جاری رسید.

در هشت ماه اول سال گذشته روسیه با واردات ۷۲۲‚۱۷۰ تن بزرگ‌ترین واردکننده محصولات نورد سرد به ترکیه به شمار می‌آمد.

مصر، فرانسه و بلژیک دیگر کشورهایی هستند که حجم واردات محصولات نورد از آنها در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نیمه اول سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن ورق سرد در کشور تولید شد، با این حال فولادسازان ایرانی با وجود همجواری با همسایه غربی سهمی از واردات محصولات نورد سرد به آن نداشتند.

اصلی 21

 

2

تاریخ انتشار : ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 55662
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی