مهندس ملارحمان خبر داد:حمل ریلی گل گهر افزایش می یابد/ شاهد افتتاح نخستین شرکت حمل و نقل ریلی ترکیبی کشور خواهیم بود
با تشکیل نخستین شرکت حمل و نقل ریلی ترکیبی شاهد افزایش چشمگیر حمل ریلی مواد معدنی در شرکت گل گهر خواهیم بود.

به گزارش  چیلان ، مهندس جمشید ملارحمان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با بیان اینکه این شرکت نخستین شرکت حمل و نقل ریلی ترکیبی در کشور را تشکیل و راه اندازی می کند گفت: با توجه به اینکه این شرکت دارای سه آیتم مهم و اساسی اعم از صاحب کالا (تولید انواع مواد معدنی)، ناوگان ریلی (واگن های لبه بلند و لکوموتیوهای DF8 و GT26) و همچنین لکوموتیوران بوده،‌ با ادغام شرکت نماد ریل گستر در شرکت حمل و نقل گهر ترابر، نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور را تشکیل و راه اندازی می کند.

به گفته ملارحمان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با راه اندازی این شرکت، اهدافی همچون کاهش آلایندگی صوتی و حفظ محیط زیست، کاهش آمارتصادفات جاده ای و کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه های مدیریتی و نیروی انسانی، کاهش هزینه های موازی، کاهش زمان توقف لکوموتیوها و نیز واگن های باردار و خالی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی، افزایش بهره وری و راه اندازی سیستم های مکانیزه رهگیری و تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی و نیز مدیریت واحد جهت راهبری حمل ونقل ترکیبی ریلی و همچنین جلوگیری از تعطیلی کارخانه های فولادی به جهت عدم ارسال موادمعدنی بدلیل اعتصاب کامیونداران را بدنبال داشته، ضمن آنکه با برقراری قطارهای باری مستقیم واگن های باردار با تناژ حداقلی ۴۵۰۰ تن از سایت ریلی مجتمع گل گهر تا مقصد بارکو در منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین اعزام واگن های خالی با قطارهای باری متراژی با تناژ ۲۵۰۰ تن از مبدا بارکودر منطقه ویژه خلیج فارس تا مقصد سایت ریلی مجتمع گل گهر، حمل ریلی و درآمد حاصل ازآن افزایش چشمگیر و قابل توجهی درپی خواهد داشت.

ملارحمان افزود: ادغام این دو شرکت در مراحل نهایی قرار داشته و بدین ترتیب به زودی شاهد عملیاتی شدن تنها شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی در شبکه ریلی کشور که دارای ناوگان ریلی کامل (واگن و لکوموتیو ) بوده خواهیم بود.

ملارحمان یادآور شد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نظر دارد تا پایان سال ۹۸ میزان حمل بار ریلی به خارج از منطقه را به ۲۲.۵ میلیون تن رساند.

وی تاکید کرد: این برنامه ها و اقدامات در راستای اهداف و استراتژی کلان کشور در توسعه حمل و نقل ریلی اجرایی می‌گردد.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یادآور شد: یکی از برنامه های استراتژیک این شرکت، حمل بیش از ۷۰ درصد از تولیدات معدنی منطقه برای تامین نیاز کارخانه های فولادی داخل کشور و نیز صادرات به صورت ریلی است.

ملارحمان خاطر نشان کرد: کشورهای پیشرفته نیز با هدف افزایش حمل ریلی و توسعه این صنعت حمل و نقل سبز،‌ اقدام به ایجاد شرکت های ترکیبی حمل ریلی می کنند.

مهندس ملارحمن در خاتمه از حسن نظر و حمایت های بی دریغ و مستمر دکتر رسولی مدیرعامل محترم راه آهن ج.ا‌.ا و کلیه همکاران محترم ایشان در این راستا تشکر و قدردانی نمود.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۹
شناسه مطلب : 27254
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی