گزارش چيلان از افتتاح کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت فولاد سنگانطیب نیا: آمادگی فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان/ امرایی: کنسانتره فولاد سنگان تا چند ماه آینده وارد مدار تولید می شود/ کفعمی: پروژه بنتونیت سنگان با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومانی و ظرف تنها ۴ ماه به بهره برداری رسید/ فولاد هرمزگان هم صاحب کارخانه بنتونیت می شود
امروز و با حضور محمود نگهبان نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی و دکتر رسولی معاون استاندار و نیز جمعی از مدیران و معاونان فولاد مبارکه پروژه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت آتیه فولاد سنگان افتتاح شد.

کفعمی: در فولاد هرمزگان واحد بنتونیت دیگری احداث خواهیم کرد

حسین کفعمی مدیرعامل آتیه فولاد نقش جهان در مراسم افتتاح پروژه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت فولاد سنگان با بیان اینکه شرکت فولاد آتیه نقش جهان یکی از شرکت های وابسته به فولاد مبارکه می باشد به  چیلان  گفت: پروژه بنتونیت فولاد مبارکه با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال برعهده این شرکت بوده و با توصیه مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه این طرح در سنگان عملیاتی و آماده بهره برداری شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های این طرح این است که ظرف ۴ ماه به بهره برداری رسیده است یعنی از بهمن ماه آغاز و در تیر ماه به نتیجه رسید که کار سرعتی و با استفاده از ظرفیت های بومی خراسان و اصفهان بود.

کفی خاطرنشان کرد: سرمایه این طرح ۱۴ میلیارد تومان بود که چنانچه این طرح امسال آغاز می شد قطعا به جهت مسائل تورمی و افزایش هزینه ها میزان سرمایه گذاری حتی به بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیز می رسید. بازگشت سرمایه این طرح با توجه به طرح توجیهی یک سال و ۹ ماه می باشد که نشان می دهد به لحاظ اقتصادی طرحی توجیه پذیر می باشد.

وی ادامه داد: این طرح در کنار فولاد سنگان چند ویژگی مهم دارد که یکی از آنها رفع مشکل تامین مواد اولیه صنایع فولاد به بنتونیت می باشد. ویژگی دیگر این طرح، بحث حمل و نقل است. یکی از نگرانی های کارخانجات بنتونیت مسائل زیست محیطی می باشد که خوشبختانه این کارخانه استانداردهای محیط زیستی را به خوبی رعایت کرده و هیچگونه نگرانی از این جهت ندارد. همچنین صرفه جویی در مسائل آب و برق در این طرح قابل توجه است.

کفعمی مصرف بنتونیت در هر تن گندله در کل دنیا را حدود ۱۷ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: با این طرح مصرف به حدود ۹ کیلوگرم کاهش یافته است که این امر از ویژگی های دیگر طرح است. با تست های آزمایشگاهی که انجام گرفته بهترین محصول را به فولاد مبارکه تحویل خواهیم داد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و دکتر امرایی مدیرعامل فولاد سنگان گفت: در کنار فولاد هرمزگان نیز واحد دیگر تولید بنتونیت را عملیاتی خواهیم کرد تا بحث تامین مواد اولیه واحدهای گندله سازی های کشور را برطرف نماییم.

منطقه سنگان در دو حوزه آب و حمل مشکل اساسی دارد

در ادامه این مراسم دکتر نگهبان نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری فولاد سنگان مطرح کرد: امسال ردیف بودجه خاصی برای احداث فرودگاه در منطقه، ساخت زیر ساخت های سنگان و جاده سازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در منطقه سنگان در دو حوزه آب و حمل و نقل مشکلات اساسی داریم.

نگهبان در خاتمه تشکر ویژه ای از مهندس عظیمیان و فولاد سنگان به جهت سرمایه گذاری در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه مدرسه سازی و اشتغال داشت.

کنسانتره فولاد مبارکه تا پایان سال بهره برداری می شود

دکتر رسولیان، معاون استاندار خراسان رضوی نیز در نشست خبری فولاد سنگان مطرح کرد: در ابتدای سال ۹۲ طرح های فولادی سنگان قرار بود ۲.۶ میلیون تن باشد.

وی گفت: عسلویه شرق کشور اکنون دارای ۹.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله است.

رسولیان خاطرنشان کرد: در پایان سال کنسانتره فولاد مبارکه افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۷ طرح بزرگ در منطقه سنگان داریم که ۴ طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید و برای ۲۵۸۴ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

طیب نیا: آمادگی فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان

دکتر طیب‌نیا، معاون خرید فولادمبارکه در نشست خبری فولاد سنگان هم در این برنامه اظهار داشت: فولاد مبارکه آمادگی خود را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در معادن سنگ‌آهن افغانستان اعلام می کند.

وی افزود: فولاد مبارکه خواهان همکاری مسئولان برای تامین امنیت سرمایه گذاری در کشور افغانستان می باشد.

طیب نیا تصریح کرد: تحریم هایی که از ماه آگوست و اکنون آغاز شده کارساز نیست چراکه نشان داده ایم که تحریم ها را دور می زنیم و تنها مشکل موجود مواد اولیه است.

وی در خاتمه اظهار داشت: فولاد مبارکه تامین نیاز داخل را در اولویت کاری دارد و سپس به دنبال صادرات است. همچنین فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان هایی که پروژه دارد فعال است و در بحث مدرسه سازی در این استان ها پیشتاز می باشیم.

امرایی: کنسانتره فولاد سنگان تا چند ماه آینده وارد مدار تولید می شود

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان در نشست خبری گفت: پروژه کنسانتره سازی طی چند ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید و با اولویت جذب نیروهای بومی، آزمونی عدالت محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارخانه بنتونیت فولاد سنگان، تامین کننده نیاز کارخانجات صنعتی در منطقه خواهد بود.

امرایی در خاتمه گفت: با راه اندازی کارخانه کنسانتره سازی و ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

در این باره بیشتر بخوانید:

2 276

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
شناسه مطلب : 27278
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی