دکتر غریب پور خبر داد:۲.۸ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱.۲ میلیون تن فولاد به ظرفیت زنجیره فولاد کشور افزوده می شود
واحد احیا بافت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی، خط دو آهن اسفنجی کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید 2 میلیون تن، ذوب و فولادسازی به همراه واحد اکسیژن جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید 1.2 میلیون تن و همچنین نیروگاه شماره یک سیکل ترکیبی سیرجان با ظرفیت تولید 160 مگاوات آماده افتتاح است که در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش  چیلان ، دکتر خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد: بیش از ۶۳۰ میلیون دلار طرح در حوزه فولاد و نیروگاه، آماده افتتاح در هفته دولت است که این پروژه ها متعلق به استان کرمان می باشد.

غریب پور که در آستانه هفته دولت سخن می گفت با اعلام خبر فوق، افزود: ۴ طرح در استان کرمان آماده افتتاح شده است که بخش های فولاد و نیروگاه را در بر می گیرد.

به گفته غریب پور، ‌این پروژه ها شامل فولاد استانی بافت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، خط دو آهن اسفنجی کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن، ذوب و فولادسازی به همراه واحد اکسیژن جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن و همچنین نیروگاه شماره یک سیکل ترکیبی سیرجان با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات است.

وی با بیان اینکه ارزش این طرح ها از ۶۳۰ میلیون دلار عبور می کند، گفت: سرمایه گذاری آهن اسفنجی بافت ۱۳۴ میلیون دلار، خط ۲ آهن اسفنجی کوثر ۱۱۶ میلیون دلار، خط یک ذوب و فولاد و همچنین واحد اکسیژن جهان فولاد ۲۳۰ میلیون دلار و واحد نیروگاه بخار سیرجان ۱۵۲ میلیون دلار است.

2

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 27605
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی