انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران جزئیات گزارش آماری 6 ماهه 98 را منتشر کرد:رشد ۲۵ درصدی صادرات آهن و فولاد ایران
گزارش آماری 6 ماهه 98 که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده از رشد 25 درصدی صادرات آهن و فولاد ایران و عبور از 5.6 میلیون تن حکایت دارد.

گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات ۶ ماهه نخست سال ۹۸ از ۲ برابر شدن صادرات میلگرد کشور و رسیدن به سطح ۱.۲ میلیون تن حکایت دارد.

به گزارش  چیلان ، در همین مدت صادرات تیرآهن با افت ۳۰ درصدی به کمتر از ۱۰۰ هزار تن کاهش یافته و عدد ۹۰ هزارتن را به ثبت رسانیده است. صادرات سایر مقاطع طویل فولادی نیز کمی بیشتر از ۱۰۰ هزار تن بوده است.

آمار تفکیکی منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات محصولات فولادی کشور در نیمه نخست سال جاری نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی صادرات ورق های فولادی است.

هر چند که رکورد بیشترین نرخ رشد صادرات متعلق به ورق سرد با ۴۰۷ درصد رشد است اما با توجه به حجم اندک آن و کاهش حدود ۳۰ درصدی صادرات ورق گرم، صادرات مجموع محصولات تخت فولادی حدود ۵۰ هزار تن نسبت به نیمه نخست سال ۹۷ کاهش یافته و به ۴۷۸ هزار تن رسیده است.

صادرات 6 ماهه 98

این گزارش، رشد ۱۳ درصدی صادرات فولاد میانی و نزدیک شدن آن به مرز ۳.۲ میلیون تن را نشان می دهد. همچنین افزایش بیش از ۵۰۰ هزار تن در صادرات شمش بسیار قابل توجه است. با این حال کاهش ۱۵ درصدی صادرات اسلب، نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به جزئیات صادراتی این محصول است.
گزارش صادرات نیمه نخست سال ۹۸ نشان می دهد صادرات آهن اسفنجی هم با رشد ۶۲ درصدی به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده که نوید تنوع بیشتر در سبد صادراتی آهن و فولاد ایران را با خود به همراه دارد.

جداول آماری و نمودارهای تحلیلی فولاد ایران را در کانال تریبون فولاد با هشتک # چیلان _گراف بخوانید.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
شناسه مطلب : 28505
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی