باید فرصت برای صادرات فولاد کشور فراهم شود
فرهاد نیک نفس مدیرعامل شرکت فولاد ظفر بناب گفت: سالانه 18 میلیون تن مازاد تولید فولاد داریم که باید از این فرصت برای صادرات استفاده کنیم.

به گزارش  چیلان ،فرهاد نیک نفس مدیرعامل شرکت فولاد ظفر بناب اظهار داشت: این شرکت در سال ۸۶ تاسیس شده و در حال حاضر با ۶۰۰ نفر همکار، تولیدکننده مقاطع فولادی با ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تُن هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حجم صادرات ما بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار بود، در کنار فولاد ظفر گروه شرکت‌های دیگری هم شکل گرفته از جمله در حوزه تولید شمش و معادن و پروژه دیگری را هم برای تولید آهن اسفنجی آغاز کرده‌ایم که اگر به نتیجه برسد زنجیره را در استان تکمیل می‌کنیم.

باید فرصت برای صادرات فولاد کشور فراهم شود

مدیرعامل شرکت فولاد ظفر درباره چالش‌های صنعت فولاد گفت: به عنوان دهمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان سالانه ۳۰ میلیون تُن تولید فولاد داریم که با توجه به تقاضای داخلی که نزدیک به ۱۲ میلیون تن است مازاد تولید داریم و باید از این فرصت برای صادرات استفاده کنیم.

نیک نفس ادامه داد: آنچه برای شرکت‌های فولادی مهم بوده، این است که تصمیمات دولت و پشتیبانی‌های آئین نامه‌ای برای بهبود یا روانکاری فرصت‌های صادراتی باشد.

وی عنوان کرد: گاها تصمیماتی گرفته می‌شود که فرصت سوزی برای کشور رخ می‌دهد و این دغدغه فعالان حوزه فولاد است.

مدیرعامل شرکت فولاد ظفر تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله حوزه فولاد تامین پایدار زیرساخت‌های این حوزه مانند برق، گاز و آب است. امیدواریم با سرمایه‌گذاری این کسری جبران شود و قطعی و محدودیت را از بین ببریم.

فرهاد نیک نفس مدیرعامل شرکت فولاد ظفر بناب با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی اولین استان کشور از نظر تعداد فعالان حوزه فولاد است، گفت: ما سومین تولیدکننده فولاد کشور هستیم.

وی عنوان کرد: با این پتانسیل‌ها در تامین مواد اولیه مشکل داریم و امیدواریم با همکاری مدیران دولتی و صاحبان سرمایه این چالش را بتوانیم برطرف کرده و از فرصت‌های منطقه استفاده کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
منبع : شهر بورس
شناسه مطلب : 51773
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی