اختصاصی چیلانارزان فروشی چینی‌ها داد فولادسازان برزیل را درآورد / تقاضا برای افزایش تعرفه واردات به ۲۵ درصد
انجمن فولاد برزیل خواهان افزایش تعرفه واردات فولاد به این کشور با هدف کاهش واردات محصولات چینی است. واردات فولاد چین به برزیل در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 50 درصد بیشتر شد.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، انجمن فولاد برزیل از مقامات این کشور خواسته تعرفه واردات محصولات فولادی به این کشور را به ویژه از مبدا چین به ۲۵ درصد افزایش دهند. تعرفه واردات این محصولات اکنون ۹.۶ تا ۱۲.۸ درصد است.

در هشت ماهه ژانویه تا اوت سال جاری میلادی واردات فولاد به برزیل ۴۹.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود و به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید؛ از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از مبدا چین به مقصد برزیل آمده بود. واردات فولاد از چین به برزیل در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته کارلوس لورِیرو، رئیس انجمن توزیع‌کنندگان فولاد برزیل مجموع قیمت سنگ آهن و زغال کک چین ۳۴۲ دلار در تن است در حالی که چینی‌ها HRC را با قیمت ۵۴۰ دلار در تن می‌فروشند.

فاصله ۱۹۸ دلاری بین این دو رقم هزینه‌های نیروی انسانی، حمل و نقل، استهلاک تجهیزات، انرژی، نورد، عناصر آلیاژی و غیره را پوشش نمی‌دهد.

لورِیرو همچنین گفت: مکزیک نیز اخیرا تعرفه‌ واردات محصولات فولادی را به ۲۵ درصد افزایش داده است، تعرفه‌های واردات آرژانتین ۱۲ تا ۲۰ درصد است و امریکا، اروپا و هند نیز موانع مخصوص خود را برای واردات فولاد از چین تعیین کرده‌اند.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 54893
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی