انجمن جهانی فولاد از سقوط تولید جهانی فولاد در اکتبر 2019 خبر داداکتبر ۲۰۱۹:بزرگترین سقوط تولید فولاد جهان از سال ۲۰۱۶
آمار جدید انجمن جهانی فولاد از کاهش مجدد تولید جهانی فولاد در سوم سپتامبر و ثبت بالاترین رکورد کاهش حکایت دارد.

به گزارش  چیلان ، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (worldsteel) تولید فولاد خام ۶۴ کشور در اکتبر ۲۰۱۹ به میزان ۱۵۱.۵ میلیون تن اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۸٪ کاهش داشته است گفته می شود این بزرگترین رکورد سقوط تولید فولاد در جهان از سال ۲۰۱۶ است.

بر اساس این گزارش، اگرچه تولید فولاد خام از ابتدای آوریل ۲۰۱۹ با رشد ۶.۶ درصدی، رکورد مثبتی را ثبت کرده است اما از آن زمان تاکنون، تولید فولاد روند رو به کاهش را تجربه کرده و تولید در ماه سپتامبر با رشد منفی روبرو شده است.

گفتنی است تولید فولاد در چین که بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می کند، با تولید ۸۱.۵ میلیون تن در ماه اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

تولید فولاد خام هند در ماه اکتبر نیز با ۹.۱  میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش داشته و این در حالی است که  ژاپن با ۸.۲ میلیون تن و کره جنوبی با ۶۰ میلیون تن به ترتیب ۴.۹ و ۳.۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده اند.

وضعیت تولید در اروپا نیز به مراتب بدتر از سایر نقاط جهان بوده بطوریکه تولید فولاد در این قاره در ماه اکتبر با ۱۳.۳ میلیون تن، کاهش ۸.۷ درصدی داشته است.

میزان تولید فولاد آلمان در ماه اکتبر نیز با ۳.۷ میلیون تن ۶.۸ درصد کاهش، ایتالیا با ۲.۲ میلیون تن تولید ۳.۷ درصد کاهش،فرانسه با ۱.۲ میلیون تن ۱۰.۶ درصد و اسپانیا با ۱.۲ میلیون تن تولید ۷.۶ درصد کاهش را شاهد بوده است.

تولید اکتبر ترکیه نیز با ۲.۷ میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش  داشته است.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
شناسه مطلب : 29015
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی