معاون بازرگانی توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با چیلان:توسعه آهن و فولاد گل گهر مصمم به تامین خوراک کوره های القایی است

مهندس رضا تربتی، معاون بازرگانی توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  خبر داد: در جلسه ۱۸ آذرماه که در انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد، قرار بر این شد که نیاز کارخانجات القایی تا پایان سال به این انجمن صنفی اعلام کنند که ظاهرا هفته گذشته جلسه برگزار و تناژ مورد نظر مشخص شده است و ما منتظر هماهنگی دبیر انجمن فولاد با رسته آهن اسفنجی هستیم تا انشاا نیاز واحدهای القایی را با توجه به ظرفیت واحدهای تولیدکننده آهن اسفنجی تقسیم و تامین کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی شرکت توسعه آهن گل گهر به منظور حمایت از تولید داخلی و رفع مشکل کوره های القایی تامین ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تا پایان سال است که انشاا انجام خواهد شد.

تربتی در ادامه توضیح داد: شرکت ما نیز با شرکت ها و کوره های القایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم قرارداد دارد و به غیر از سهمیه ای که قرارداد داریم می توانیم یک بخشی از آن را به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار دهیم و بخشی دیگر هم از طریق کارگزاران تامین کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار  چیلان  که آیا این تناژ پاسخگوی نیاز بازار است، گفت: ما یکی از تولیدکنندگان آهن اسفنجی هستیم و حداقل پنج یا شش تولیدکننده آهن اسفنجی داریم که محصولاتشان را در بازار عرضه می کنند که آن ها هم قطعا باید در این تعهد و تامین خوراک کوره های القایی شریک شوند.

وی خبر داد: برای سال اینده یک سهمیه ای را با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان فولاد در نظر می گیریم و از همان ابتدای سال با کوره های القایی قرارداد می بندیم که خیال آنها از جانب شرکت توسعه گل گهر راحت باشد و به آن ها این تعهد را می دهیم که تناژ مورد نظرشان را تامین می کنیم و با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان فولاد در اختیارشان قرار می دهیم.

معاون بازرگانی توسعه آهن و فولاد گل گهر در پایان به  چیلان  گفت: ما با افتخار اعلام می کنیم که امسال در زمینه تامین خوراک کوره های القایی در بین تولیدکنندگان آهن اسفنجی اولین شرکت می باشیم که بیشترین تناژ مورد نیاز کوره ها را تامین کردیم و هدفمان تعطیل نشدن این کوره ها است.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲
شناسه مطلب : 29332
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی