فولاد خوزستان الگوی شرکت ها در بومی سازی و بی اثر کردن تحریم است
مدیر فروش شرکت فرآورده های نسوز آذر، شرکت فولاد خوزستان را الگوی دیگر شرکت ها در بومی سازی و بی اثر کردن تحریم دانست.
مسعود کهن، مدیر فروش شرکت فرآورده های نسوز آذر گفت: همکاری این شرکت با مجموعه فولاد خوزستان به دهه هفتاد بر می گردد؛ تامین مواد نسوز و آجرهای دولومیتی عمده ی فعالیت شرکت فرآورده های نسوز آذر است. تداوم همکاری ما با تعریف پروژه های مختلف با محوریت فولادسازی همراه بوده، بطوریکه توانستیم در مصرف انواع نسوز و جایگزینی نوع داخلی، نسوز تاندیش های فولاد سازی را تامین و در این زمینه کاهش مصرف داشته باشیم.
وی آجرهای دولومیتی را عمده مصرف نسوز شرکت های فولادی نام برد و افزود: بیشتر شرکت‌های فولادی آجرهای نسوز مصرفی را از خارج تامین می کردند، در همان زمان شرکت فولاد خوزستان با هدف بومی سازی، با همکاری شرکت نسوز آذر اقدام به تعریف پروژه تولید این محصول در داخل کشور نمود. خوشبختانه در کمتر از دو سال و گذراندن مراحل: تامین مواد اولیه، معدن، تولید و بسته بندی، در تامین آجرهای دولومیتی خودکفا شدیم.
کهن ادامه داد: با تشدید تحریم‌ ها و خروج شرکت های خارجی، فولاد خوزستان از معدود شرکت هایی بود که در تامین مواد نسوز دچار بحران نشد. به جرات می توان اعلام کرد، فولاد خوزستان الگوی دیگر شرکت ها در بومی سازی و بی اثر کردن تحریم است، چرا که باعث شد دیگر شرکت های فولادی به سمت بومی سازی حرکت کنند.
وی از اقتصادی بودن تولید مواد نسوز در داخل کشور گفت و اضافه کرد: در تحقیقاتی که با همکاری فولاد خوزستان انجام شد، هزینه های نسوز به ازای یک تُن برای تولید در داخل کشور برآورد و با مشابه خارجی مقایسه گردید، همچنین محاسبه هزینه های آجر نسوز با مواد: دولومیت، منیزیت و AMC انجام شد و در نهایت مواد دولومیتی از سوی فولاد خوزستان تایید و تولید انبوه در شرکت فرآوده های نسوز آذر آغاز شد. لازم می دانم این نکته را بگویم، پیش از این آجرهای نسوز عمدتا  وارداتی و از نوع منیزیتی و AMC بودند.

مدیر فروش نسوز آذر در پایان سخنان خود، بسته بندی و ماندگاری شش ماهه، در دسترس بودن و قیمت تمام شده را از جمله برتری های تولید داخلی نام برد و افزود: علاوه بر این، زمان تحویل و ارتقا کیفیت ذوب از دیگر مزایای تولید داخل به شمار می آید. امسال هم قراردادی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان با فولاد خوزستان منعقد شد، که نشان از اعتماد و همکاری مستمر هر دو شرکت دارد.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۴
شناسه مطلب : 29791
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی