رکود بی‌سابقه در اروپا و آمریکا و چشم‌انداز بازار جهانی فولاد
با کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی در اروپا به دلیل شیوع کرونا، میزان تولید شرکت‌های فولادی این قاره به شدت کاهش یافته است. مصرف فولاد در اروپا و آمریکا نیز تحت تأثیر کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی کاهش یافته و این بدان معناست که در بازار جهانی فولاد، قیمت‌ها همچنان نزولی خواهد بود.

به گزارش  چیلان ، اطلاعاتی که پنجم فروردین توسط موسسه «آی‌اچ‌اس مارکیت» منتشر شده نشان می‌دهد که فعالیت کسب‌وکارها در منطقه یورو به پایین‌ترین میزانی که تاکنون ثبت شده، سقوط کرده است. شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) در منطقه یورو در ماه مارس بیش از ۲۰ واحد افت کرده و به ۳۱.۴ رسیده است. شاخص مدیران خرید، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکارها و چشم‌انداز مورد انتظار آنها را ارزیابی می‌کند. اگر عدد این شاخص بالاتر از ۵۰ واحد باشد، نشان از رشد دارد ولی اگر به کمتر از ۵۰ واحد برسد، گویای چشم‌انداز رکودی در اقتصاد است. این شاخص در فرانسه، انگلیس و آلمان، سقوط بی‌سابقه‌ای داشته و در آمریکا نیز افت آن بسیار شدید بوده است. (پنج نمودار زیر را ببینید.)

همگام با کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی در اروپا، میزان تولید شرکت‌های فولادی این قاره نیز به شدت کاهش یافته است. متال بولتن گزارش داده که ۹۰ درصد کارخانه‌های تولید فولاد ایتالیا، فعالیت خود را بعد از ۲۵ مارس (۶ فروردین) متوقف می‌کنند. شرکت آرسلور میتال که در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و لهستان، کارخانه‌های تولید فولاد دارد، اعلام کرده که تولید خود را در اروپا کاهش می‌دهد. مصرف فولاد در اروپا و آمریکا نیز تحت تأثیر کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی کاهش یافته و این بدان معناست که در بازار جهانی فولاد، قیمت‌ها همچنان نزولی خواهد بود. البته بازار فولاد بسیار کمتر از بازار نفت و فرآورده‌های نفتی تحت تأثیر تبعات اقتصادی شیوع کرونا قرار گرفته است، با این حال، کاهش نرخ‌ها در روزهای اخیر در بازار فولاد مشهود بوده است.

1 ink 1

شاخص مدیران خرید و تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو

2 ink

شاخص مدیران خرید در فرانسه

3 ink

شاخص مدیران خرید و تولید ناخالص داخلی در بریتانیا

4 ink

شاخص مدیران خرید در آلمان

5 ink

شاخص مدیران خرید و تولید ناخالص داخلی در آمریکا

2

تاریخ انتشار : ۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۸
شناسه مطلب : 30522
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی