گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایران روند قیمت فولاد صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ قیمت شمش فولادی هفته بعد افزایش می‌یابد؟
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت شمش صادراتی ایران نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و اسلب، کاهش قیمت دیگری را تجربه کرد، اما این کاهش قیمت در قیاس با هفته‌های گذشته، جزئی بود.

به گزارش   چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که اسلب صادراتی ایران در هفته جاری باز هم کاهش قیمت را تجربه کرده و قیمت آن در روز ۲۷ فروردین به محدوده ۳۲۵ دلار به ازای هر تن رسیده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۴۰ تا ۳۵۰ دلار به ازای هر تن رسیده که میانگین این قیمت‌ها، ۳۴۵دلار به ازای هر تن، بالاتر از قیمت‌های روز ۲۰ فروردین است.

برخلاف اسلب صادراتی ایران، در سه هفته اخیر، قیمت شمش فولادی (بیلت) صادراتی ایران صعودی بوده است. با این حال، کاهش تقاضا برای فولاد به دلیل شیوع کرونا باعث شده تا قیمت بیلت نیز نسبت به ابتدای سال جاری میلادی کاهش یابد. بیلت صادراتی ایران در آغاز سال جاری میلادی در قیمت‌های حدود ۴۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد. در نمودار انتهای این نوشته، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید.

متال بولتن گزارش داده که در یک هفته گذشته، قیمت بیلت در امارات متحده عربی افزایش یافته اما به دلیل مقررات منع آمد و شد برای مقابله با کرونا، تقاضا برای بیلت در کل در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ضعیف است. همچنین به گفته متال بولتن، در هفته‌های اخیر چینی‌ها سفارشی برای خرید بیلت از ایران نداشته‌اند.

قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS در فوب بندر سیاه در هفته جاری بیش از ۳.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۵۳ دلار به ازای هر تن رسید. ممکن است افزایش قیمت بیلت در این منطقه باعث شود تا در هفته بعد، بیلت صادراتی ایران، افزایش قیمت بیشتری را تجربه کند. با این حال در میان مدت نباید فراموش کرد که کرونا همچنین مساله اصلی بازار جهانی فولاد است و کاهش تقاضا برای فولاد، به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی در نقاط بسیاری از دنیا، همچنان ادامه خواهد داشت.

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 1

2

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
شناسه مطلب : 30919
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی