نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا/نشانه‌های بازگشت رونق به معاملات فولاد در بورس کالا
امروز دوشنبه 9 مرداد ماه 1402، بورس کالا میزبان عرضه بیش از 139 هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با توجه به عدم برابری تقاضا با این حجم عرضه و با احتساب معاملات مچینگ، 93 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش   چیلان  ، امروز دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۱۳۹ هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با توجه به عدم برابری تقاضا با این حجم عرضه و با احتساب معاملات مچینگ، ۹۳ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات امروز ۱۹۵۱۶ تومان در هر کیلو بود که افزایش ۱.۴۶ درصد نسبت به هفته گذشته را ثبت کرد.

بیشترین حجم عرضه امروز شمش متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خوزستان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۰ هزار تن بود. بالاترین قیمت شمش در معاملات مربوط به شرکت فولاد خوزستان با میانگین قیمت ۲۰۱۰۷ تومان در هر کیلو بود.

خلاصه تحلیل  چیلان :

 تدبیر صحیح بورس کالا در هفته‌ی گذشته که برای خروج بازار فولاد از رکود بود ، در هفته‌ی جاری نتیجه‌ خود را در معاملات شمش نشان داد و باعث شد که ۹۳ درصد عرضه‌های شمش ۵sp مورد معامله قراربگیرد.

 در حالی که  قبل از این تصمیم شاهد عرضه حجم معاملات  ۳۰ تا ۴۰ درصدی بودیم. ذکر این نکته نیز ضروری است که قیمت شمش نیز  افزایش خاصی را تجربه نکرد و تنها یک درصد اضافه شده که تغییر قابل ملاحظه ای تلقی نمی شود.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز شمش ۵sp قابل مشاهده است.

شمش 22

2

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
شناسه مطلب : 52376
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی