صدور مجوز هفت پروانه اکتشاف معدنی برای فولاد مبارکه/ عظیمیان: وارد شدن بخش معدن به فولادسازی، فولاد مبارکه را به اکتشاف مواد معدنی واداشت
امروز سه‌شنبه 17 تیر، در آیینی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مدیرعامل فولاد مبارکه، مجوز هفت فقره پروانه اکتشاف با هدف تامین مواد اولیه برای شرکت فولاد مبارکه صادر شد. حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه با وارد شدن بخش معدن به فولادسازی، اختلالاتی در زنجیره تکمیل مواد معدنی فولادسازها به وجود آمد و این دلیل فولاد مبارکه به سمت تامین مواد اولیه در بخش معدن حرکت کرد.

به گزارش  چیلان ، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در این آیین گفت:با توجه به اختلالاتی که در زنجیره تکمیل مواد معدنی بوجود آمده و بخش معدن به بخش فولاد وارد شده، مشکل در تامین مواد اولیه فولاد شامل کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی ایجاد شده و به همین دلیل به سمت تامین مواد مورد نیاز در معدن رفتیم.

حمیدرضا عظیمیان افزود: با درخواست کمک از سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان هفت منطقه به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع در اختیار ما قرار گرفت و در مهلت قانونی ۶ ماهه نسبت به اکتشافات اولیه اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صورتیکه به مناطق امیدبخش و خوبی دست پیدا کردیم این معادن برای ادامه مسیر و بهره‌برداری در اختیار فولاد مبارکه قرار خواهند گرفت.

عظیمیان با اشاره به یک توافق خوب دیگر با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند سنگ آهن استخراجی، معادن فولاد مبارکه را مورد استفاده قرار دهد و خبر خوبی هم برای معادن کوچک محسوب می‌شود که بتوانند با استفاده از ظرفیت این کنسانتره سازی، سنگ آهن را تحویل دهند و کنسانتره تحویل بگیرند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: راه اندازی کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان ارزش افزوده‌ای برای معادن کوچک بخش خصوصی بدنبال خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۴
شناسه مطلب : 32067
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی