انتقاد مدیرعامل فولاد خوزستان از افزایش چشمگیر قیمت کنسانتره و گندله: افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه، باعث بی‌ثباتی در زنجیره فولاد می‌شود
علی محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان، اظهار داشت: با حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش فولادی در بازار، به ناگاه قیمت مواد اولیه در ۲ ماهه اخیر نوساناتی داشته و به یکباره قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است که این روند آسیب جدی به فولاسازان وارد می‌کند. افزایش قیمت مواد اولیه نظیر کنسانتره و گندله، منطقی نبوده و در آینده، روند چرخه تولید فولاد را با مشکل روبرو خواهد کرد و این بی‌ثباتی کل زنجیره تولید را از معدن تا محصول نهایی، تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی افزود: از مسئولان محترم وزارت صمت این انتظار را داریم نسبت به تثبیت قیمت مواد اولیه، اقدامات لازم را صورت داده و آرامش را به بازار برگردانند.

به گزارش  چیلان ، علی محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان، افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه را موجب بی‌ثباتی در زنجیره فولاد و بازار دانست.

محمدی گفت: بدنبال حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش فولاد در بازار، به یکباره قیمت مواد اولیه نیز افزایش چشمگیری داشته که این روند قطعا نگرانی فولاد سازان را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: سیر صعودی قیمت کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی یقینا باعث عدم ثبات در بازار و کنترل قیمت آن از سوی مسئولان ذیربط، باعث دغدغه و نگرانی فولاد سازان خواهد بود.

وی افزود: در گذشته افزایش قیمت مواد اولیه بر مبنای قیمت شمش فولاد و با بررسی دقیق هزینه های تولید این محصولات در کنار سودآوری همه زنجیره فولاد، در نظر گرفته می شد.

محمدی خاطر نشان کرد: با حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش در بازار، به ناگاه قیمت مواد اولیه نیز در ۲ ماهه اخیر نوساناتی داشته و این روند آسیب جدی به فولاسازان وارد می کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: این افزایش قیمت منطقی نبوده و در آینده روند چرخه تولید فولاد را با مشکل روبرو خواهد کرد و این بی ثباتی کل زنجیره تولید را از معدن تا محصول نهایی، تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ لذا از مسئولان محترم وزارت صمت این انتظار را داریم نسبت به تثبیت قیمت مواد اولیه، اقدامات لازم را صورت داده و آرامش را به بازار برگردانند.

وی در پایان تاکید کرد: یقینا حفظ آرامش در شرایط تحریمی کشور و حمایت فولاد سازان موجب پایداری تولید، تامین نیاز داخلی کشور و همچنین استمرار صادرات و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
شناسه مطلب : 32120
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی