چیلان بررسی می‌کندوزیر پیشنهادی صمت و رسالت تنظیم بازار فولاد
انتخاب حسین مدرس خیابانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت، انتخاب درست و بجایی است. مدرس خیابانی فردی از دل خود وزارتخانه است؛ در دوره سرپرستی وزارت صمت و در بدترین شرایط شیوع کرونا و بحران ارزی، عملکرد قابل قبولی داشته؛ و به دلیل تجربیاتش هم با حوزه بازرگانی و هم صنعت آشنایی دارد.

به گزارش  چیلان ، حسین مدرس خیابانی به جز سال‌ها فعالیت در وزارت صمت و بازرگانی، سابقه مدیرعاملی چند شرکت سیمانی و عضویت در هیات مدیره مجتمع فولاد خراسان را در کارنامه دارد.

بخش قابل توجهی از مشکلات تنظیم بازار فولاد همچنان پابرجاست، اما شکی نیست که در زمان هدایت وزارت صمت توسط حسین مدرس خیابانی، روش‌های تنظیم بازار فولاد در مسیر اصلاحی قرار گرفته و بخش بزرگی از مشکلات بازار فولاد نیز به زمان وزیر قبلی بازمی‌گردد.

بسیاری از کارشناسان از انتخاب حسین مدرس خیابانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت استقبال کردند. در میان فعالان صنعت فولاد نیز از انتخاب مدرس خیابانی، استقبال شده است. سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امروز در گفت‌وگو با  چیلان ، در این مورد اظهار داشت: «با حضور دکتر مدرس خیابانی در راس وزارت صنعت، معدن و تجارت، خوشبختانه تنظیم بازار فولاد از شخص‌محوری قبلی خارج شده و بر اساس جلسات کارشناسی تصمیم گیری می‌شود. آثار تصمیمات اخیر به تدریج در بازار فولاد دیده خواهد شد».

در شرایط فعلی، خصوصاً حل مشکل بازار فولاد، علاوه بر خط‌مشی صحیح وزارت صمت به همراهی دولت و مهم‌تر از همه، فاصله‌گیری دولت از سیاست قیمت‌گذاری دستوری نیاز دارد. در صورتی که پیش‌زمینه‌ها توسط دولت فراهم شود و اصراری به پیگیری سیاست‌های دستوری قبلی از طرف دولت در بازار فولاد نباشد، می‌توان انتظار داشت که حسین مدرس خیابانی پس از کسب رأی اعتماد از مجلس، بتواند در جهت حلِ اساسیِ مشکلات تنظیم بازار فولاد عمل کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۱
شناسه مطلب : 32491
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی