دبیر انجمن فولاد در اختتامیه جشنواره ملی فولاد:پیش‌روی صنعت فولاد از بومی‌سازی به توسعه فناوری/ فولاد ایران سبز است
دبیر انجمن فولاد در اختتامیه جشنواره ملی فولاد گفت:امسال در جشنواره ملی فولاد ۳۲ شرکت زنجیره فولاد، ۸۲ شرکت تامین کننده،۳پارک علمی فناوری از استان سمنان و خراسان و خوزستان حضور داشتند.

به گزارش  چیلان ،سید رسول خلیفه سلطانی، دبیـر انجمـن تولیدکنندگان فولاد ایـران بعد از ظهر پنج‌شنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: دغدغه بومی‌سازی به میزانی اهمیت دارد که کارشناسان زبده از سراسر کشور را در این حوزه اینجا جمع کرده است.

وی افزود: از سال ۹۷ مسیر بومی‌سازی باز شده و پنجمین دوره این جشنواره اکنون در حوزه فولاد ایران برگزار شد و ساخت قطعات، تکنولوژی و فعالیت‌های چشمگیر آن در غرفه‌ها قابل مشاهده بود.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه صنف فولاد باهم می‌توانند مشکلات را حل کنند، گفت: در حوزه‌های مختلف باید موضوع‌شناسی شود و درمورد آمایش انرژی، آب و محیط زیست چاره‌اندیشی کرد که مطالبه اخیر از فولاد تامین انرژی است.

دبیـر انجمـن تولیدکنندگان فولاد ایـران معتقد است که فولاد در لبه اوج قله تکنولوژی حرکت می‌کند که برای نمونه آهن‌سازی توسط گاز است و بزرگترین سایت آهن‌سازی احیا مستقیم کشور توسط ایران صورت می‌گیرد و حتی کشور هند از طریق گاز نیست بلکه ذغالی است.

وی ادامه داد: در مسیر فولاد سبز کمترین مصرف انرژی و انتشار کربن را داریم و برای آینده باید در این زمینه برنامه داشت.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فولاد از ۸ فناور و تامین کننده برتر تقدیر شد، گفت: ۳۲ شرکت زنجیره فولاد و ۸۲ شرکت تامین کننده که از این تعداد ۳۲ شرکت دانش بنیان بودند و ۳ پارک علمی و فناوری از استان خوزستان، سمنان و… حضور داشتند.

دبیـر انجمـن تولیدکنندگان فولاد ایـران گفت: ۱۱۵ شرکت در این نمایشگاه دور هم جمع بودند و ۳۲ تفاهمنامه در این سه روز با درآمدی حدود ۱۵۰ میلیون حاصل این تفاهمنامه‌ها انجام شد که صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

وی با اشاره به «کارلینگ» گفت: این ظرفیت یک کسب وکار صنعتی است که از فولاد به معدن و کل صنایع گسترش می‌یابد.

خلیفه سلطانی راه‌اندازی کرسی فناوری و نوآوری را از دیگر ثمرات این جشنواره دانست و افزود: این کرسی با معاونت علمی و فناوری وزارت عتف، ریاست جمهوری، سازمان پژوهش پلیمر، ایمیدرو، ایمینو و فولاد خوزستان و گل‌گهر در حال شکل‌گیری است تا این نوآوری را توسعه و به نظام تبدیل کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۷
شناسه مطلب : 57976
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی