گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ تداوم رشد قیمت اسلب صادراتی
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، مبنای تعیین قیمت پایه و همچنین رقابت خریداران شمش در بورس کالا است. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، کاهش جزیی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز با افزایش ۲.۳ درصدی به ۴۴۷.۵ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۲.۳ درصدی را تجربه کرد و در محدوده ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار به ازای معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن، کاهش ۰.۱ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۹ مهر نشان می‌دهد.

در هفته گذشته، تعطیلات روز ملی چین و خروج موقت خریداران چینی از بازار شمش فولادی باعث شد تا در بازارهای مختلف بر قیمت بیلت فشار جزیی وارد شود. با بازگشت مشتریان چینی در هفته جاری، انتظار می‌رود که شاهد بهبود تقاضا برای بلیت باشیم.

نکته جالب توجه در معاملات فولاد صادراتی ایران در هفته گذشته این بود که قیمت اسلب یک سقف قیمتی جدید را در سال جاری تجربه کرد. قیمت اسلب صادراتی ایران در حال حاضر ۱۲۷.۵ دلار بالاتر از کف قیمتی آن در سال جاری است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 1

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵
شناسه مطلب : 33100
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی