الگوی ۱۰ هفته ای قیمت جهانی شمش تغییر کرد/ مقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS
عقب ماندن قیمت بیلت صادراتی ایران از روند صعودی قیمت شمش CIS در چند هفته اخیر موجب شد تا بالاخره پس از 10 هفته برتری قیمت شمش صادراتی ایران، شاهد برابری این دو شاخص در هفته منتهی به 24 شهریور باشیم. 

به گزارش  چیلان ، عقب ماندن قیمت بیلت صادراتی ایران از روند صعودی قیمت شمش CIS در چند هفته اخیر موجب شد تا بالاخره پس از ۱۰ هفته برتری قیمت شمش صادراتی ایران، شاهد برابری این دو شاخص در هفته منتهی به ۲۴ شهریور باشیم.

قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به ۲۴ شهریور با ۲.۱ درصد رشد به ۴۸۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی ایران نیز با رشد ۳.۲ درصدی از ۴۶۵ دلار به ازای هر تن به ۴۸۰ دلار رسید.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز که هفته گذشته در سطح ۵۰۰ دلار بر تن قرار گرفت، به ۴۹۳ دلار بر تن معادل ۱.۵ درصد کاهش یافت. اسلب صادراتی در بازار CIS در هفته‌های اخیر با رشدهای متوالی اندکی از افت قیمت طی ۵ ماه گذشته را جبران کرد.

قیمت اسلب صادراتی ایران هم بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در همان سطح ۴۴۳ دلار بر تن باقی ماند. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران با آغاز روند صعودی اسلب CIS در هفته‌های اخیر به ۵۰ دلار بر تن معادل ۱۱ درصد رسیده است.

بلیت 2

2

تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
شناسه مطلب : 54448
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی