مهممقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS / آیا قیمت جهانی اسلب به کف رسیده است؟
قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به 27 مرداد با 3,2 درصد رشد نسبت به هفته قبل از آن به 451 دلار به ازای هر تن رسید که دومین هفته صعودی آن پس از کف سازی در محدوده 430 دلار محسوب می شود. چیلان در تحلیل های قبلی خود از سیگنال های این کف سازی خبر داده بود

به گزارش  چیلان ، قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به ۲۷ مرداد با ۳,۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل از آن به ۴۵۱ دلار به ازای هر تن رسید که دومین هفته صعودی آن پس از کف سازی در محدوده ۴۳۰ دلار محسوب می شود.  چیلان  در تحلیل های قبلی خود از سیگنال های این کف سازی خبر داده بود

قیمت شمش صادراتی ایران نیز از ۴۶۲ دلار به ازای هر تن با رشد ۰,۷ درصدی به ۴۶۵ دلار بر تن، همچنان در سطحی بالاتر از بیلت CIS قرار گرفت. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته اخیر در پی رشد قیمت بیلت CIS با رشد همراه بود. نکته مهم این است که با توجه به تفاوت آهنگ رشد این دو قیمت، فاصله قیمتی شمش CIS و فوب ایران به ۱۴ دلار بر تن معادل ۳ درصد کاهش یافته است.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز در هفته گذشته در سطح ۴۵۸ دلار بر تن قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته حدود ۲,۲ درصد رشد داشت اما همچنان از سطح ۴۶۰ دلار چند هفته پیش فراتر نرفته است.

قیمت اسلب صادراتی ایران بدون هیچ تغییری در همان سطح ۴۴۰ دلار بر تن باقی ماند. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران که در هفته گذشته به ۸ دلار یعنی کمترین میزان در سال جاری میلادی رسیده بود، با آغاز روند صعودی اسلب CIS به ۱۸ دلار بر تن معادل ۴ درصد افزایش یافته اما هنوز در سطوحی است که انتظار افزایش این فاصله می رود.

بیلت 1

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
شناسه مطلب : 53270
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی