گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد ۸.۵ دلار قیمت شمش صادراتی ایران تحت تأثیر شکست ترامپ در انتخابات آمریکا/ افزایش قیمت فولاد در بازارهای جهانی
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، مبنای تعیین قیمت پایه و همچنین رقابت خریداران شمش در بورس کالا است. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۱۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با رشد هفتگی ۲ درصدی به ۴۴۱ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، ۲ درصد رشد داشت  و اسلب در محدوده ۴۴۰ تا ۴۴۲ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۱۷.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۲.۱ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۱۴ آبان نشان می‌دهد.

قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته گذشته تحت تأثیر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن رشد قابل توجهی را تجربه کرد و قیمت شمش فولادی و اسلب هر دو ۸.۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

متال بولتن گزارش داده است که بهبود تقاضا برای فولاد میانی در شرق آسیا، خصوصاً چین، باعث شد تا در هفته گذشته فولادسازان ایرانی بتوانند به قیمت‌های بالاتری دست یابند.

در کل در هفته گذشته تحت تأثیر شکست ترامپ در انتخابات آمریکا شاهد افزایش قیمت فولاد میانی و محصولات فولادی در اکثر نقاط دنیا بودیم: در هفته گذشته قیمت فوب بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه رشد ۳.۶ درصدی، قیمت فوب اسلب صادراتی CIS رشد ۴.۶ درصدی، قیمت سی‌اف‌آر بیلت وارداتی کشورهای جنوب شرق آسیا رشد ۳.۱ درصدی و قیمت ورق گرم وارداتی امارات متحده عربی رشد ۱.۸ درصدی را تجربه کرد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 30

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
شناسه مطلب : 33513
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی