نتیجه عرضه سنگین شمش فولادی در بورس کالا: همزمان با افزایش قیمت‌های صادراتی، شمش فولادی در بورس کالا علی‌رغم کاهش قیمت ۴.۵ درصدی مشتری نداشت (به همراه جدول)
امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان، بورس کالا مجموعاً میزبان عرضه ۱۵۶ هزار و ۶۸۷ تن شمش بلوم بود که در نتیجه آن تنها، ۴۰ هزار و ۱۰۰ تن شمش مورد معامله قرار گرفت. حتی با وجود کاهش ۴.۵ درصدی قیمت پایه نسبت به عرضه‌های هفته گذشته، شمش فولادی در بورس کالا خریدار چندانی نداشت. حتی حجم معاملات شمش فولادی در روز جاری، ۲۳ هزار و ۶۵۰ تن کمتر از هفته پیش بود!

به گزارش  چیلان ، امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان، بورس کالا مجموعاً میزبان عرضه ۱۵۶ هزار و ۶۸۷ تن شمش بلوم بود که در نتیجه آن تنها، ۴۰ هزار و ۱۰۰ تن شمش مورد معامله قرار گرفت. حتی با وجود کاهش ۴.۵ درصدی قیمت پایه نسبت به عرضه‌های هفته گذشته، شمش فولادی در بورس کالا خریدار چندانی نداشت. حتی حجم معاملات شمش فولادی در روز جاری، ۲۳ هزار و ۶۵۰ تن کمتر از هفته پیش بود!

در سه هفته اخیر، ۴۳۶ هزار و ۲۶۱ تن شمش فولادی در بورس کالا عرضه شده اما تنها ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش در نهایت معامله شده است. در واقع، در بازار داخلی با قحطی تقاضا روبرو هستیم و حالا ثابت شده که بخش بزرگی از تقاضاهای ماه‌های گذشته، سوداگرانه بوده است. برخی محافل، پیش از این فولادسازان را به عرضه قطره‌چکانی شمش متهم می‌کردند. عرضه‌های هفته‌های اخیر و نبود تقاضا ثابت اما می‌کند که فرضیه «عرضه قطره‌چکانی» از اساس غلط بوده است.

معاملات امروز شمش فولادی در قیمت پایه ۹۳۳۹ تومانی به ازای هر کیلو انجام شد و ۱۴ عرضه به دلیل نبود تقاضا به معامله ختم نشد!

امروز در حالی شاهد قحطی تقاضا برای شمش فولادی در بازار داخلی بودیم که در هفته گذشته بنا به گزارش متال بولتن تقاضا برای شمش فولادی صادراتی ایران افزایش یافته بود و قیمت شمش صادراتی ایران نیز با افزایش ۸.۵ دلاری به ازای هر تن به ۴۱۷.۵ دلار به ازای هر تن رسیده بود.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز شمش بلوم و اسلب در بورس کالا را ببینید. اطلاعات معامله نظیر قیمت میانگین، قیمت پایه، میزان تقاضا و … در این جدول قابل مشاهده است. حجم معاملات اسلب امروز ۴۴ هزار تن بود.

امروز به لحاظ ارزشی، جمعا ۸۲۶ میلیارد تومان شمش بلوم و اسلب در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی 4

2

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
شناسه مطلب : 33585
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی