بررسی چیلان نشان داد:خروج دلالان از بازار فولاد/ حدودا ۶۰ درصد شمش عرضه شده در بورس کالا، بی‌مشتری مانده است + نمودار
بررسی‌های چیلان نشان می‌دهد که تقاضای کاذب و سوداگرانه از بازار فولاد خارج شده است. از هفته اول آبان تاکنون، حدود ۶۰ درصد شمش فولادی عرضه‌شده در بورس کالا مشتری نداشته و در واقع، با اصلاح روش‌های تنظیم بازار، دوره تقاضاهای سنگین غیرواقعی برای فولاد در بورس کالا خاتمه یافته است.

به گزارش  چیلان ، از هفته اول آبان تاکنون از بیش از ۱.۸ میلیون تن عرضه شمش فولادی، تنها حدود ۷۸۷ هزار تن آن، معادل ۴۳ درصد، معامله شده است. در واقع روندی که از زمان انتخابات آمریکا تاکنون شاهد آن هستیم، نشان‌دهنده خروج تقاضاهای کاذب و دلالان از بازار فولاد است. تداوم این روند می‌تواند باعث ثبات پایدار در بازار فولاد و شکل‌گیری قیمت‌های منطقی شود.

روند معاملات شمش فولادی از هفته اول آبان تاکنون و ضعیف بودن تقاضا، نشان می‌دهد که تقاضاهای سنگینی که در ماه‌های گذشته برای شمش فولادی در بورس کالا وجود داشته، تقاضاهای سوداگرانه بوده و حالا این تقاضاها از بازار فولاد خارج شده است.

 چیلان  تمام عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا را از هفته اول آبان تاکنون مورد بررسی قرار داده و نسبت حجم معامله از عرضه شمش را محاسبه کرده است. بیشترین حجم معامله از عرضه شمش مربوط به هفته دوم دی‌ماه، هفته اول دی‌ماه و هفته اول آبان است. کمترین حجم معامله از عرضه نیز مربوط به آخرین عرضه شمش فولادی در دی‌ماه است.

در جدول نمودار زیر نتیجه بررسی  چیلان  از عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا را ببینید:

حجم عرضه از معامله شمش 1

2

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۹
شناسه مطلب : 34540
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی