محصولات فولاد اکسین می‌تواند در پروژه‌های بین‌المللی استفاده شود
تورج دهقان مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ما در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل و سیاست‌های وزارت نفت حداکثر سعی خود را خواهیم کرد تا نیازمندی‌های خود را از شرکت‌های توانمند داخلی مثل فولاد اکسین که امتحان خود را پس داده تامین کنیم.

تورج دهقان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی در مورد محصولات اکسین گفت: تست های تخصصی بر روی محصولات اکسین برای پروژه گوره به جاسک نشان داد که محصولات اکسین نه تنها در پروژه های داخلی بلکه در پروژه های مهم بین المللی نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد. امروز در غرفه شرکت فولاد اکسین خوزستان حضور پیدا کردیم و علت اینکه امروز در اینجا هستیم حضور پررنگ شرکت فولاد اکسین در پروژه ملی گوره به جاسک است.

مدیرعامل شرکت متن در ادامه در خصوص این پروژه گفت: طرح گوره به جاسک یک طرح انتقال نفت به فاصله ۱۰۰۰ کیلومتر از منطقه گوره به جاسک است که بخش اصلی این طرح تامین لوله به مقدار ۳۸۰ هزار تن و فاصله ۱۰۰۰ کیلومتر می باشد.

وی افزود :با توجه به اینکه این پروژه برای تامین لوله‌های انتقال نفت محیط ترش است در گذشته لوله و یا ورق آن از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در این طرح این عزم بوجود آمد که هم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و بالاتر از آن توانمندی داخلی را بوجود بیاوریم. این نگاه همزمان شد با تحریم‌های خارج از کشور و این رویکرد را تقویت کرد و تهیه تختال، ورق و لوله آن به طور کامل در داخل از کشور می‌باشد و امروز به لطف خدا و توان داخلی ۷۵۰ کیلومتر از این طرح را اجرا کرده‌ایم.

دکتر دهقان به استراتژیک بودن این پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه گوره به جاسک به چند دلیل جز پروژه های بسیار مهم کشور است یکی اینکه در بحث رقابتی که در منطقه وجود دارد و متاثر از وضعیت‌های ژئوپولیتیکی، سیاسی و اقتصادی است، و بحث نفت که در منطقه نقش مهمی دارد، این پروژه باعث می‌شود تا از بقیه رقبا عقب نمانیم.

وی در ادامه گفت: بحث دیگر توسعه جنوب شرق کشور از نظر توسعه ظرفیت‌های موجود است که پروژه را از نظر توسعه زیربنایی متمایز می‌کند و موضوع دیگر این است که صفر تا صد این پروژه در بدترین شرایط تحریم در داخل از کشور و توسط شرکت‌های داخلی اتفاق افتاد و همچنین تاثیر آن در ایجاد اشتغال در کشور است.

مدیرعامل شرکت متن در ادامه به نقش فولاد اکسین در این پروژه اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد اکسین ویژگی منحصر بفردی دارد که با توجه به اینکه نیاز به تامین ورق‌های سرویس ترش در داخل کشور بوجود آمد باعث شد تا این توانمندی تثبیت شود.

وی افزود: خدا را شکر امروز که با دوستان‌مان در فولاد اکسین در ارتباط هستیم شاهد رونق و جهش تولید در این شرکت هستیم و وضعیت این شرکت از حالت رکود به حالتی پویا و مستحکم تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: با چشم اندازی که امروز مدیریت و کارکنان این شرکت ترسیم کرده‌اند بی‌شک در آینده شاهد طی کردن مراحل بالاتری از رونق تولید و صنعت در این شرکت خواهیم بود.

دکتر دهقان همچنین با اشاره به کیفیت مورد تائید محصولات فولاد اکسین در این پروژه افزود: از نظر کیفیت محصولات اکسین در پروژه گوره به جاسک در واقع کیفیت محصولات با یک سری تست های تخصصی سنجیده میشود که تمام تست های مورد نیاز پروژه گوره به جاسک و محیط های ترش انجام و محصول فولاد اکسین این آزمایشات را پاس کرده است و در واقع ما را به این نتیجه رساند که محصولات تولیدی اکسین نه تنها می‌تواند پاسخگوی پروژه مهم داخلی باشد بلکه میتواند در پروژه های بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ما نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در  حمایت از تولید داخل و سیاست‌های وزارت نفت حداکثر سعی خود را خواهیم کرد تا نیازمندی‌های خود را از شرکت‌های توانمند داخلی مثل فولاد اکسین که امتحان خود را پس داده تامین کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
شناسه مطلب : 34551
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی