گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد ۳ درصدی نرخ اسلب و شمش فولادی صادراتی/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۵۴۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز ۶۰۰ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از رشد قابل توجه ۳ درصدی نسبت به قیمت‌های هفته پیش از آن است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن ۳ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۶۰۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین آن نسبت به قیمت‌های ۲۹ بهمن، رشد ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتظارات مبنی بر افزایش تقاضا برای فولاد پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی باعث شده تا قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد صعودی شود. در کنار این، افزایش قیمت مواد اولیه، خصوصاً قیمت قراضه، بالا رفتن قیمت‌ها در بازار فولاد میانی و محصولات فولادی را در پی داشته است. تحت تأثیر این روند، قیمت فولاد صادراتی ایران نیز روند صعودی به خود گرفته است.

قیمت فولاد در منطقه CIS که طبق شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مبنای قیمت‌های فولاد در بورس کالای ایران است به شرح زیر است: آخرین قیمت اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، در هفته گذشته ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن بوده است که رشد ۴.۸ درصدی را نسبت به قیمت‌های پیش از آن نشان می‌دهد. قیمت بیلت صادراتی CIS نیز به ۵۸۰ دلار به ازای هر تن رسید که رشد ۴.۹ درصدی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته ۶۰۵ تا ۶۱۵ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از رشد قیمت ۱.۷ درصدی است. قیمت ورق گرم CIS نیز به ۷۰۵ تا ۷۲۵ دلار به ازای تن رسید که رشد ۲.۵ درصدی درصدی را نشان می‌دهد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 3

2

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
شناسه مطلب : 34802
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی