«گزارش ویژه چیلان» از صنعت فولاد در هفته‌ای که گذشت:خبر خوب هفته/ انتصاب هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا
نگاه چیلان به تحولات هفتگی صنعت فولاد کشور را می‌توانید هر هفته، در چیلان آنلاین بخوانید. خبر خوب هفته گذشته، تولید تختال با عرض ۲ متر برای نخستین بار در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ثبت ۷ رکورد جدید در فولاد هرمزگان در فروردین ماه از جمله رکورد تولید ماهیانه تختال بود. «گزارش ویژه چیلان» در مورد جریانات مهم صنعت فولاد در هفته گذشته را در ادامه بخوانید.

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، تولید تختال با عرض ۲ متر برای نخستین بار در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ثبت ۷ رکورد جدید در فولاد هرمزگان در فروردین ماه از جمله رکورد تولید ماهیانه تختال بود.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از تولید عریض‌ترین تختال در این شرکت خبر داد و گفت: در فروردین سال ۱۴۰۰ توانستیم یکی از موانع سد راه برخی صنایع را برداشته و به تولید اسلب با عرض ۲۰۰۰ میلیمتر و ضخامت ۲۵۰ میلیمتر دست پیدا کنیم. این اسلب برای نخستین بار در شرکت فولاد مبارکه تولید شده که برای صنایع نفت و گاز و کشتی‌سازی کاربرد داشته و همچنین یک محصول صادراتی است. در واقع این محصول می تواند برای کشورمان ارزآوری داشته باشد و از خروج ارز از این صنایع که مجبور به تامین این نوع از اسلب از دیگر کشورها بودند، جلوگیری کند.

همچنین با تولید ۱۴۵۱۵۰ تن تختال در فروردین ماه، شرکت فولاد هرمزگان به رکورد جدیدی در تولید این محصول دست یافت. سید اصغر مدنی معاون بهره برداری فولاد هرمزگان با اعلام این خبر عنوان کرد: رکورد قبلی تولید این محصول در بهمن ماه گذشته و به میزان ۱۴۲۲۷۳ تن به دست آمده بود. در هشت ماه گذشته این ششمین رکورد تولید ماهیانه تختال است که در این شرکت به دست آمده است.

‌در ناحیه فولادسازی فولاد هرمزگان نیز سه رکورد جدید در تعداد ذوب ماهیانه تخلیه شده و تعداد ذوب ماهیانه ریخته‌گری شده به ثبت رسید. در ناحیه احیا مستقیم فولاد هرمزگان نیز سه رکورد شامل رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی در مدول A، رکورد تولید ماهیانه  آهن اسفنجی در مدول B و رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی توسط هر دو مدول به دست آمد.

انتصاب هفته

در هفته گذشته، علی محمدی که سابقه مدیرعاملی فولاد خوزستان را در کارنامه دارد به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت آهن و فولاد ارفع معرفی و جایگزین علیرضا خیاط شد.

علی محمدی در مراسم معارفه وی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت فولاد کشور و شرایط مساعد منطقه به لحاظ وجود منابع و معادن غنی خدادادی، از مهمترین اهداف ما افزایش و ارتقای جایگاه شرکت فولاد ارفع و استان یزد در صنعت فولاد کشور خواهد بود. در این راستا فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) نقشه راه ما خواهد بود.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #کاوه دانست. سهامداران بازار بورس همچنان روزهای کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارند. با این وجود، سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در هفته گذشته وضعیت بهتری نسبت به سایر نمادهای زنجیره فولاد داشتند و حداقل نماد کاوه در هفته گذشته با کاهش قیمت سهام روبرو نشد.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۳۷۱ هزار و ۷۵۱ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۶۱۲۱ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۳۷۱۰ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

2

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
شناسه مطلب : 35213
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی