شرکت نفت و گاز سرو بعنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۰ برگزیده شد
شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو، بعنوان پیشگام تولید کاتالیست در صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش کشور، بعنوان برگزیده صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۰ برگزیده شد.

به گزارش  چیلان ،مراسم روز ملی صادرات که با معرفی شرکت‌های برتر در حوزه صادرات برگزار می‌شود امسال شاهد یک اتفاق ویژه بود. و آن هم‌ صادرات کاتالیست!

کاتالیست بعنوان یک کالای استراتژیک شناخته می‌شود که فعالیت شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و فولاد وابستگی شدیدی به این کالای فناوری پیشرفته دارد، به طوری که شرکت‌های صاحب این دانش فنی در جهان کمتر از ۱۰ کشور بوده که با فعالیت‌های شرکت نفت و گاز سرو، صنعت نوین کاتالیست در ایران نیز از دو دهه گذشته نهادینه گشت.

صادرات کاتالیست برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی و پالایش توسط شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو به ثمر نشست و قلب یکی از پالایشگاه‌های کشورهای همسایه درحال‌حاضر با یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های ایرانی تولیدی شرکت نفت و گاز سرو (کاتالیست low temperature shift catalyst ) در حال تپیدن است. این درحالی است که در شرایط ظالمانه تحریم، و در حضور بزرگترین و قدرتمندترین برندهای تولیدکننده کاتالیست جهان، شرکت نفت و گاز سرو با تکیه بر کیفیت محصولات خود، توانست این شرکت‌های بزرگ را پشت سر گذاشته و دروازه‌ای جدید از بازارهای جهانی را به روی کشور ایران و صنعت نوین کاتالیست باز کند. به طوری که خبرها حاکی از تداوم این مسیر در سال جدید و دست یابی شرکت سرو به بازارهای جدید در کشورهای دیگر دارد.

نقطه برجسته و حائز اهمیت آنجاست که متوجه شویم صنعت ۱۰۰ ساله نفت ایران، به کاتالسیت وابستگی شدیدی داشت و شرکت سرو توانست با دستیابی به دانش فنی این کالای های-تک، تولید آنرا در خاک ایران امکان‌پذیر کرده و در دوران سخت تحریم، شرایط فعالیت شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و پالایش کشور را فراهم سازد. و در ادامه بتواند به صادرات فناوری پیشرفته نائل آید.

عکس۳

یقینا این افتخار به تمام صنایع کشور متعلق است، کسانی که در این راه همواره در کنار شرکت دانش‌بنیان سرو و متخصصین آن قرار داشته و در رفع نواقص و بهبود کیفیت کاتالیست‌های صادراتی نقش آفرین بودند. شرکت‌ها و مدیران شجاع با نگاه ملی که از سالیان دور و از دهه ۸۰ با اراده‌ای عظیم در جهت رفع وابستگی به این کالای مهم قدم برداشته و اکنون میوه این تلاش به ثمر نشسته است، به طوری که در کنار خودکفایی، شاهد صادرات کاتالیست نیز هستیم.

اکنون سرو با فراهم آوری فضای تولیدی برای اشتغال بیش ۵۰۰ نفر از متخصصین و دانشمندان برتر کشور و تولید بیش از۳۰ نوع محصول برای فرآیندهای تولیدی اولفین، متانول، اوه و امونیاک، در صنعت پتروشیمی، کاتالیست‌های فرآیند تولید فرمالدهید در صنایع پایین دست پتروشیمی، تولید کاتالیست‌های فرآیند گاز هیدروژن در حوزه پالایش نفت و تولید کاتالیست‌های آهن اسفنجی در صنعت فولاد، فعالیت گسترده‌ای داشته و این حرکت رو به جلو را با هدف تکمیل زنجیره کاتالیست‌های مصرفی صنایع کشور و رقابت با شرکت‌های بزرگ در بازارهای خارجی حفظ نموده است.

امید داریم، این حرکت نفت و گاز سرو و حمایت سازنده از این شرکت دانش‌بنیان، که مصداق دقیقی از حرکت بر مبنای مفاهیم اقتصاد مقاومتی می‌باشد، تبدیل به الگویی سازنده برای رفع وابستگی در صنایع دیگر شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۶
شناسه مطلب : 39820
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی