مدیر عامل شرکت تولیدی و صنعتی گروه فولادیار کوروش:قیمت در کل زنجیره فولاد متناسب با قیمت جهانی باشد
شرکت فولادیار کوروش تولید کننده انواع مصنوعات فلزی است که به عنوان مواد اولیه جهت سقف، دیوار، نما و سایر قسمت ها در صنعت ساختمان به کار می رود.

مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش در خصوص فعالیت‌های این شرکت به  چیلان  گفت : شرکت ما تولید کننده انواع مصنوعات فلزی است که به عنوان مواد اولیه جهت سقف، دیوار، نما و سایر قسمت ها در صنعت ساختمان به کار می رود. محصولات ساختمانی که شرکت ما عرضه می کند شامل سقف برای سوله های صنعتی، کشاورزی و دامپروری، عرشه های فولادی به عنوان سقف طبقات در ساختمان های بلند مرتبه و همچنین مصنوعات فلزی به کار رفته در سیستم های الکتریکی و تهویه ساختمان شامل تابلوهای برق، رایزرها، کانال های هوارسانی و برج های خنک کننده می باشد.

وی ادامه داد: سایر محصولات ما شامل ورق های رنگی به طرح سفال برای به کارگیری در ساختمان ها و ویلاها در شمال کشور و مناطق ییلاقی و همچنین بخشی از تولیدات ما در سقف های کاذب و نماهای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد .

آرش مرعشی هدف از شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان را معرفی محصولات این شرکت به مشتریان و سایر فعالین صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۴۰۰ فرصت خوبی شد که فعالین صنعت ساختمان از محصولات تولیدی یکدیگر مطلع و با یکدیگر آشنا شوند و همچنینن مشتریان از توانایی شرکت ها مطلع گردند.

بهره برداری از طرح توسعه تولید پروفیل تا یک سال آینده

وی همچنین در خصوص طرح توسعه در دست اقدام این شرکت گفت: شرکت فولادیار کوروش در حال پیاده سازی طرح توسعه برای تولید انواع پروفیل از ورق های گرم، سرد و گالوانیزه فولادی به ظرفیت سالیانه ۱۸۰ هزار تن می باشد. زیر ساخت های ابنیه و تأسیساتی این طرح آماده می باشد و منتظر آماده شدن خطوط تولید اروپایی خریداری شده و نصب آن ها هستیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این طرح توسعه به بهره برداری برسد که زمینه برای اشتغال ۱۰۰ نفر نیروی کار جدید در این شرکت و ورود به بازارهای صادراتی محصولات تولیدی فراهم گردد.

لزوم تمرکز دولت بر عرضه و تقاضا به جای قیمت

مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش بزرگ ترین خواسته از دولت جدید را اقدام برای ثبات اقتصادی دانست و گفت: رشد اقتصادی در شرایط ثبات اقتصادی و روشن بودن افق آینده برای سرمایه گذاری و تولید تحقق پیدا می کند. وی همچنین کنترل نوسانات نرخ ارز و قیمت های مواد اولیه را از دیگر دغدغه های تولیدکنندگان بر شمرد.

مرعشی در خصوص قطعی برق و تأثیر آن بر روند کاری شرکت فولادیار کوروش گفت : در تیر و مرداد ماه امسال قطعی برق سبب کاهش تولید فولاد در کشور و اختلال در تأمین مواد اولیه ما شد و این اختلال سبب افزایش کاذب قیمت مواد اولیه و به تبع آن محصولات ما گردید.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه از بورس کالا هم اظهار داشت : در یک سال و نیم گذشته شرکت های تولید کننده فولاد موظف شدند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و این اتفاق مثبتی بود ولی برخی از قوانین دست و پا گیر نظیر محدودیت های خرید و همچنین محدودیت عرضه برخی از تولید کنندگان در بورس کالا سبب بروز مشکلاتی بوده است. لذا باید دقت نظر لازم در خصوص شیوه نامه ها لحاظ شود و همان طور که در برنامه های وزیر صمت جدید اعلام شده، از قیمت گذاری دستوری در زنجیره فولاد خودداری گردد و تمرکز را بر روی عرضه و تقاضا معطوف کنند تا با تنظیم این مولفه ها، ثبات را به قیمت ها و صنعت فولاد بازگردانند.

وی ادامه داد متأسفانه در سال های گذشته، قیمت گذاری دستوری سنگ آهن و سایر مواد اولیه باعث شده تا روند سرمایه گذاری در صنایع بالا دستی فولاد نزولی باشد و لذا بیم از مشکلات تأمین مواد اولیه در سال های آینده برای کل صنعت فولاد کشور وجود دارد. بنابراین به نظر من باید قیمت ها در کل زنجیره ارزش صنعت فولاد کشور از مواد اولیه تا محصولات نهایی متناسب با قیمت جهانی تعیین شود تا کل زنجیره بتواند رشد و پیشرفت پایدار داشته باشد و بتوانیم به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور و همچنین صادرات محصولات فولادی نهایی در آینده ای نزدیک دست پیدا کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
شناسه مطلب : 40284
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی