فراخوان به شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، دانشجویان و اساتیدرویداد فناورانه فولاد مبارکه و دانشگاه تهران در سومین جشنواره ملی فولاد ایران
شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار خود قصد دارد از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان ایده، اساتید و دانشجویان در جهت رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه موجود در صنعت فولاد کشور استفاده نماید.

به گزارش  چیلان ،شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار خود قصد دارد از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان ایده، اساتید و دانشجویان در جهت رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه موجود در صنعت فولاد کشور استفاده نماید. از این رو در بهمن ماه سال  ۱۴۰۰ و همزمان با جشنواره ملی فولاد با برگزاری رویداد ریورس پیچ (Reverse Pitch) به ارائه چالش‌های موجود در فولاد مبارکه خواهد پرداخت.

طی این رویداد چالش‌های پژوهشی و فناورانه که عناوین آنها در زیر مطرح شده است به صورت کامل به وسیله تیم فنی متشکل از متخصصان فولاد مبارکه اصفهان تشریح خواهد شد. حضور در این رویداد به هر دو صورت آنلاین و حضوری (در محل هتل المپیک تهران – تالار حافظ) امکان پذیر بوده و برای تمامی علاقه‌مندان اعم از شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها، محققان و دانشجویان رایگان خواهد بود.

  • چالش‌های پژوهشی:
  • طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، تضمین عملکرد و آموزش سیستم شناسایی عیب ویبره جهت به صفر رساندن پارگی ورق در کوره مافل قلع اندود
  • ایجاد دانش فنی طراحی و تولید پودر قالب با توجه به پارامترهای ماشین‌های ریخته‌گری و نوع محصولات تولیدی فولاد مبارکه
  • تبدیل غبارات ناشی از حمل و شارژ مواد اولیه کوره‌های قوس الکتریک فولادمبارکه به بریکت قابل شارژ با نوار نقاله
  • امکان سنجی افزایش توان خروجی نیروگاه بخار
  • بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش پف و حجم سرباره در پاتیل حمل سرباره مربوط به کوره قوس الکتریکی
  • چالش‌های فناورانه:
  • فرآیند پوسته‌زدایی EPS به عنوان جایگزین فرایند اسیدشویی
  • هیدروژن سبز، فولاد سبز

اشخاص حقیقی مانند دانشجویان و اساتید و همچنین اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه می‌توانند در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹ الی ۱۲ با حضور در رویداد ریورس پیچ اقدام به شناخت چالش‌های موجود نمایند. سپس تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مهلت خواهند داشت با تهیه پیش پروپوزال و ارسال آن مطابق آئین نامه درج شده در سایت “http://utstpark.ir/steel-festival-1400” وارد فرآیند داوری شوند.

پس از تکمیل فرآیند داوری توسط متخصصان و داوران منتخب، از محققان طرح‌های دارای پتانسیل بالا دعوت خواهد شد تا بصورت حضوری از محل فولاد مبارکه و همچنین چالش ها موجود بازدید به عمل آورند. پس از این مرحله مهلتی جهت تکمیل ایده و تهیه پروپوزال اصلی تعیین می‌گردد. پس از انجام بررسی‌ها و داوری نهایی با صاحبان طرح‌های برتر قراردادهای فناورانه/پژوهشی جهت اجرایی‌سازی پروپوزال تهیه شده تحت حمایت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان منعقد خواهد شد.

زمان: چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰- ساعت ۹ تا ۱۲
مکان: هتل المپیک تهران – تالار حافظ

فولاد مبارکه 46

2

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۱
شناسه مطلب : 40883
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی