نتیجه جلسه مجلس با تشکل های فولادی در خصوص عوارض صادراتی
 بر اساس شنیده ها در جلسه ( ۲۹ فروردین) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در خصوص پیامدهای عوارض صادراتی زنجیره فولاد برگزار شد، نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از رویه دولت به خاطر تصویب این مصوبه بدون نظرخواهی از تشکل ها، خواستار توضیح دولت درباره چرایی عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در خصوص عوارض صادراتی و رفتار فراقانونی در این باره شدند.

به گزارش  چیلان ،  بر اساس شنیده ها در جلسه ( ۲۹ فروردین) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در خصوص پیامدهای عوارض صادراتی زنجیره فولاد برگزار شد، نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از رویه دولت به خاطر تصویب این مصوبه بدون نظرخواهی از تشکل ها، خواستار توضیح دولت درباره چرایی عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در خصوص عوارض صادراتی و رفتار فراقانونی در این باره شدند.

منابع حاضر در این جلسه به  چیلان  خبر داده اند که نمایندگان مجلس همچنین بر لزوم بازنگری در مصوباتی که مانع از صادرات فولاد و موجب کاهش حاشیه سود معقول واحد‌های تولیدی به ویژه واحد‌های کوچک و متوسط می شوند، تاکید کردند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال از تشکل های فولادی خواست برنامه های خود برای ایجاد ثبات در بازار داخلی فولاد را به مجلس ارائه دهند.

شایان ذکر است علی رغم اعلام قبلی، وزیر صمت و معاونین وی در این جلسه حضور نیافتند و لذا مقرر شده در جلسه بعدی و با حضور ایشان، موضوع عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار گیرد. شنیده شده این جلسه احتمالا پس از شب‌های قدر برگزار خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
شناسه مطلب : 41823
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی