فوری و مهم/ عوارض صادراتی زنجیره فولاد لازم الاجرا شد
شنیده های چیلان از منابع موثق حاکی از این است که مصوبه قبلی هیئت دولت در خصوص دریافت عوارض صادراتی زنجیره فولاد بر اساس رای دیوان عدالت اداری لازم الاجرا شده است.

به گزارش  چیلان ، شنیده های  چیلان  از منابع موثق حاکی از این است که مصوبه قبلی هیئت دولت در خصوص دریافت عوارض صادراتی زنجیره فولاد بر اساس رای دیوان عدالت اداری لازم الاجرا شده است.

دیوان عدالت اداری پیش از این دستور موقت توقف اجرای تصویب نامه هیئت دولت برای دریافت عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام را صادر کرده بود که اکنون آن را لغو کرده است.

در تصویب نامه مورخ ۲۱ تیرماه هیئت دولت، عوارض صادراتی سنگ آهن، کنسانتره و گندله ۲۰ درصد، آهن اسفنجی ۱۵ درصد و شمش و اسلب فولادی ۲ درصد تعیین شده است. این در حالی است که مطابق هیچ یک از تعاریف بین المللی، محصولات زنجیره فولاد از جمله شمش و اسلب نیمه خام محسوب نمی شود.

شنیده های  چیلان  همچنین از تحرکات وزارت صمت برای اقناع هیئت دولت و صدور تصویب نامه جدید مبنی بر کاهش عوارض صادراتی حکایت دارد. انجمن فولاد، اتاق بازرگانی، انجمن پتروشیمی و سایر تشکل های معدنی و صنعتی پیش از این طی مکاتباتی مخالفت خود با این تصمیم دولت را اعلام کرده اند.

2

تاریخ انتشار : ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
شناسه مطلب : 56803
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی