چیلان گزارش می‌دهد:آخرین خبرها از محدودیت‌های برقی «فولاد»، «فخوز»، «فخاس» و «فجهان»
خبر بد هفته گذشته، آغاز محدودیت‌های شدید مصرف برقِ شرکت‌های فولادی بود. چیلان در این گزارش آخرین وضعیت تأمین برق شرکت‌های فولادی، خصوصاً شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و مجتمع جهان فولاد سیرجان را بررسی کرده است.

پیگیری خبرنگار  چیلان  نشان می‌دهد که محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف وزارت نیرو باعث شده تا فولاد مبارکه مصرف برق خود را با کاهش ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد دیماند مصرفی برساند. در حال حاضر از ۸ کوره قوس الکتریکی فولاد مبارکه تنها دو کوره فعال است و بخش نورد این شرکت اگرچه به تولید خود ادامه می‌دهد اما در ادامه ممکن است با مشکل کمبود اسلب روبرو شود.

همچنین پیگیری  چیلان  نشان می‌دهد که از هفته گذشته برق واحد گندله‌سازی، واحد احیاء مستقیم و واحد فولادسازی مجتمع فولاد خراسان قطع شده است و وزارت نیرو به‌صورت غیرکارشناسی تنها به اندازه ۱۶ درصد دیماند مصرفی این شرکت به آن برق تخصیص داده است. این محدودیت باعث شده است تا در حال حاضر تنها واحد نورد فولاد خراسان فعال باشد. اطلاعات کسب شده توسط  چیلان  همچنین حاکی از آن است که به دلیل کمبود برق، فعالیت واحد فولادسازی مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز متوقف شده است. سایر کارخانجات فولاد کشور نیز با محدودیت‌ مصرف برق مواجه شده‌اند.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در خصوص محدودیت‌های مصرف برق گفت: محدودیت‌های برقی فولاد خوزستان از ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و با توجه به تداوم محدودیت‌ها تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود ۴۴۰ هزار تُن تولید برنامه‌ریزی شده، معادل ۴۵ روز تولید از دست برود.

دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر صدا و سیما اظهار داشت: در قالب محدودیت‌های اعمال‌شده توسط وزارت نیرو، در برخی از موارد میزان برق تخصیص‌یافته حتی نمی‌تواند برای آماده‌به‌کارنگهداشتن خط تولید تا رسیدن به ساعات غیرپیک و افزایش برق تخصیص‌یافته به خط تولید مناسب باشد. مدیریت محدودیت‌های برق باید به استان‌ها واگذار شود تا این محدودیت‌ها بر اساس شرایط واحدهای تولیدی و تکنولوژی تولید آن‌ها اعمال شود.

برق 2 1

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
شناسه مطلب : 42626
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی