گام‌های بزرگ توسعه صنعت فولاد در ۴ دهه گذشته
اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در نخستین کنفرانس تخصصی فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا گفت: حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند.

به گزارش  چیلان ، مهندس اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در کنفرانس تخصصی استیل‌پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا گفت:بیش از بر ۵۵ سال از قدمت صنعت فولاد ایران می‌گذرد. ما طی ۴ دهه گام‌های مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت و معدن برداشته‌ایم. روزگاری بیش از ۱۹ میلیون تن فولاد وارد ایران شده اما حالا ما صادرات فولاد داریم. البته هنوز راهی که جامعه صنعت و معدن کشور انتظار دارند را طی نکردیم.

وی افزود: حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند.

فرشاد بیان کرد: زمینه برای تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا شامل سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. اقدامات اساسی در کوتاه مدت شامل آمادگی و تجهیز واحد فروش، مهندسی فروش تکنولوژی تولید، برنامه‌ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون و در میان‌مدت بازاریابی فعال داخلی و بین‌المللی و در بلندمدت تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری لازم نیاز است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
شناسه مطلب : 42695
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی