افزایش تراز تجاری ایران در بخش فولاد به بالاترین میزان ۱۰ سال اخیر
تراز تجاری ایران در بخش فولاد در سال 2016 با مثبت 971 هزار تن به بالاترین میزان در 10 سال اخیر رسید. این در حال است که تراز تجاری ایران در سال 2007، منفی 11.6میلیون تن به ثبت رسیده بود.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد در  گزارشی اطلاعات مربوط به صادرات، واردات و مصرف فولاد ۷۴ کشور جهان را در ۱۰ سال اخیر منتشر کرد که براساس این گزارش در سال ۲۰۰۷، ایران با تراز تجاری منفی ۱۱.۶ میلیون تن فولاد بزرگترین واردکننده منطقه بود در حالی که در سال ۲۰۱۶ به بزرگترین صادر کننده منطقه تبدیل شده و با تراز تجاری مثبت ۹۷۱ هزارتن جایگزین ترکیه شد. در سال ۲۰۱۵ تراز تجاری فولاد ایران منفی ۶۷۴هزارتن بود.

مصرف ظاهری فولاد در ایران در سال گذشته میلادی ۱۹میلیون و ۱۰۵ هزار تن و سرانه ۲۳۸ کیلوگرم و مصرف واقعی فولاد نیز ۲۰ میلیون و ۷۶۲ هزار تن و سرانه ۲۵۹ مصرف واقعی کیلوگرم به ثبت رسید.

مجموع صادرات ۷۴ کشور جهان ۴۶۹ میلیون و ۴۵۲ هزار تن و مجموع واردات نیز ۴۱۲ میلیون و۴۵۹ هزار تن گزارش شده است.

بیشترین صادارت را چین با ۱۰۸ میلیون و ۶۶ هزار تن و پس از آن ژاپن با ۴۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تن داشتند.

رتبه های سوم تا پنجم متعلق به کشور های روسیه با ۳۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تن، کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۵۸۶ هزار تن و آلمان با ۲۵ میلیون و ۸۷ هزار تن بوده است.

مجموع صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۴۰ میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.

صادرات ایران نیز با رتبه نخست منطقه به ۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تن افزایش یافت. (سال ۲۰۱۵ این میزان ۳ میلیون و ۷۹۸ هزار تن بود).

بیشترین واردات فولاد در سال ۲۰۱۶ در کشور آمریکا ۳۰میلیون و ۹۱۳هزار تن و پس از آن آلمان با ۲۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تن در رتبه دوم و کره جنوبی ۲۳ میلیون و ۲۸۵ هزار تن، ویتنام ۱۹ میلیون و ۹۴۹ هزار تن و ایتالیا ۱۹ میلیون و ۶۱۶هزار تن در رتبه های سوم تا پنجم جای گرفتند.

واردات ایران در سال ۲۰۱۶برابر با ۴ میلیون و ۶۸۳ تن بود که کمترین میزان واردات کشورهای خاورمیانه را داشت.

2

تاریخ انتشار : ۵ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 15992
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی