در نیمه اول 2019 اتفاق افتاد:تولید بیش از ۹۰۰ میلیون تن فولاد میانی در جهان/ ایتالیا جایگاه دهم را از ایران پس گرفت
عملکرد تولید فولاد میانی کشورها در نیمه اول 2019 نشان از تداوم رشد تولید و تقاضای مواد اولیه داشته و وضعیت ایران نیز نسبت به رقبا در وضعیت مطلوب قرار دارد. عملکرد تولید 6 ماهه دنیا گویای تولید 924 میلیون تن فولاد میانی است که رشد 4.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش  چیلان ، تولید فولاد میانی دنیا در ماه ژوئن نیز با ۴.۸ درصد رشد اعلام شده ۱۵۹.۲ میلیون تن گزارش شده که رشد آن اندکی کمتر از نیمه اول سال است.

چین به عنوان بزرگترین فولادساز جهان رشد چشمگیر ۱۰ درصدی تولید در ماه ژوئن را به ثبت رسانده و رشد آن در نیمه اول سال نسبت مدت مشابه سال قبل ۹.۹ درصد بود. به گونه ای که تولید فولاد میانی چین در ژوئن به ۸۷ میلیون و ۵۳۳ هزار تن و در نیمه اول سال به ۴۹۲ میلیون و ۱۶۹ هزار تن رسید

هند به عنوان دومین فولادساز بزرگ دنیا موفق به تولید ۵۶ میلیون و ۹۵۹ هزار تن فولاد میانی در نیمه اول ۲۰۱۹ شد که رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. رشد تولید این کشور در ژوئن ۴ درصد بوده و تولید به ۹ میلیون و ۳۳۶ هزار تن رسیده بود.

تولید فولاد میانی ژاپن به عنوان سومین فولادساز بزرگ دنیا در نیمه اول سال ۵۱ میلیون و ۸۲ هزار تن و در ژوئن ۸ میلیون و ۷۸۹ هزار تن بود که در ژوئن افت تولید متوقف و رشد ۰.۴ درصدی به ثبت رسید اما همچنان مجموع تولید نیمه اول با کاهش همراه بوده و ۳.۶ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

آمریکا چهارمین فولادساز بزرگ جهان با تولید ۴۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تن فولاد میانی است که رشد ۵.۴ درصدی تولید را به ثبت رسانده است. رشد تولید ژوئن این کشور نیز ۳.۱ درصد بوده و تولید به ۷ میلیون و ۲۷۶ هزار تن رسیده است.

کره جنوبی پنجمین فولادساز برتر با تولید ۳۶ میلیون و ۸۹۸ هزار تن فولاد میانی، روسیه ششمین فولادساز بزرگ با تولید ۳۵ میلیون و ۷۵۷ هزار تن، آلمان هفتمین فولادساز برتر دنیا با تولید ۲۰ میلیون و ۷۱۷ هزار تن، ترکیه هشتمین فولادساز بزرگ با تولید ۱۶ میلیون و ۹۹۴ هزار تن، برزیل نهمین فولادساز برتر با تولید ۱۶ میلیون و ۶۸۷ هزار تن و ایتالیا دهمین فولادسز برتر دنیا با تولید ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن بودند.

در ژوئن همچنین شاهد افت تولید ایران نسبت به ماه می بودیم. عملکرد تولید این ماه تولید بالغ بر ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تن فولاد میانی است که اگرچه رشد ۶.۱ درصدی نسبت به ژوئن سال قبل داشت اما از تولید ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تنی ماه می کمتر است.

فولادسازان ایرانی همچنین در نیمه اول امسال به تولید ۱۲ میلیون و ۷۸۸ هزتر تن فولاد خام دست یافت درحالی که تولید در مدت مشابه پارسال ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن بوده است.

به لحاظ تولید آهن اسفنجی نیز باید گفت، ایران شاهد جهش ۱۶.۳ درصدی در تولید آهن اسفنجی در ماه ژوئن و رشد ۱۵.۲ درصدی در نیمه اول سال است. تولید آهن اسفنجی ایران در ژوئن ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار تن و در نیمه نخست سال ۱۴ میلیون و ۱۷۷ هزار تن بود.

3 116

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹
شناسه مطلب : 27213
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی