پرونده ویژه چیلان برای تحریم فولاد ایران در گفتگو با مدیران و صاحبنظران: تحریم جدید آمریکا فعال شدن دستگاه دیپلماسی را می طلبد
تقی ممتازان فعال حوزه فولاد در یادداشتی به چیلان درخصوص تشدید تحریم های آمریکا علیه فلزات ایران گفت: تحریم جدید آمریکا فعال شدن دستگاه دیپلماسی را می طلبد.

با توجه به اینکه صادرات دارای ۲ جنبه خریدار و صادرکننده است، موضوع تحریم بر روی صادرات ما آنچنان تاثیر نخواهد داشت چرا که اراده کشور بر صادرات است. اما می تواند بر تصمیم خریداران و نیز بر میزان و نحوه ارائه خدمات شرکت های خدماتی در بخش حمل و نقل، بیمه و بانک ها اثر بگذارد.

با توجه به اینکه بازار فولاد داخل با کمبود مواجه نخواهد شد لذا شرکت هایی که صادرات را هدف گذاری کرده و تولیداتشان را افزایش داده اند از عدم صادرات آسیب خواهند دید و باید ساز و کار مناسبی برای شرایط تحریم پیش بینی نمایند.

برای کاهش اثرات این تحریم باید دستگاه دیپلماسی کشور فعال باشد و با رایزنی هایی که انجام می دهد شرایط را برای ادامه صادرات فولاد خصوصا به کشورهای مستقل دنیا و همسایه فراهم نماید.

همچنین باید منتظر فشار مضاعف بر قیمت های صادراتی فولاد ایران نیز بود چراکه خریداران برای خرید از ما ریسک می کنند از این رو انتظار دارند هزینه ریسک توسط فروشنده تقبل شود.

در این باره بیشتر بخوانید:

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
شناسه مطلب : 27220
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی