اختصاصی چیلانسناتورهای امریکایی خطاب به بایدن: صادرات فولاد ایران را تحریم کنید / کشورهایی که خواهان تعامل اقتصادی با ایران هستند تحریم شوند  
سناتورهای امریکایی در نامه‌هایی خطاب به رئیس جمهور امریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه صادرات فولاد و فروش نفت ایران شده‌اند.

به گزارش  چیلان ، کوین کریمر سناتور امریکایی روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) در وب‌سایت خود از ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور امریکا خبر داد، او در این نامه از بایدن درخواست اِعمال تحریم علیه صادرات فولاد و فروش نفت ایران را کرده است.

بنا بر این خبر این نامه چند هفته پس از حمله بی‌سابقه حماس علیه اسرائیل ارسال شده و کریمر تنها سناتور امریکایی نبوده که نامه‌ای با این محتوا برای بایدن ارسال کرده است.

علاوه بر کریمر، کیتی بریت دیگر سناتور امریکایی در نامه‌ای دیگر از بایدن درخواست کرده بر فولاد و صنایع فلزی ایران تحریم‌های مستقیم وضع کند، بریت همچنین خواهان اعمال تحریم‌های ثانویه بر کشورهایی شد که به دنبال تعامل اقتصادی با ایران هستند.

در این خبر همچنین آمده بنا بر اعلام انجمن جهانی فولاد در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان معرفی شده است.

در همین راستا سناتورهای امریکایی در نامه‌های یادشده خطاب به بایدن نوشته‌اند: در سال ۲۰۲۰ امریکا صنایع فلزی و تولیدکنندگان فولاد ایران را تحریم کرد و این اقدام بر صادرات فولاد این کشور در سال ۲۰۲۱ به شدت تاثیر گذاشت. با اعمال این تحریم‌ها صادرات فولاد ایران از ۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ به ۴.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد، هر چند صادرکنندگان فولاد ایران در سال ۲۰۲۲ صادرات فولاد این کشور را به ۱۰ میلیون تن افزایش دادند.

به گفته سناتورها اعمال تحریم‌ها می‌تواند امکان تعامل با ایران را برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به وجود آورد، زیرا با تشدید تحریم‌ها ایران خواهان کاهش فشار تحریم‌هایی خواهد بود که وزارت خزانه‌داری امریکا اعمال کرده است.

سناتورهای امریکایی همچنین در نامه‌های خود خطاب به بایدن اظهار کرده‌اند که اعمال درست تحریم‌ها ابزاری موثر علیه رژیم‌هایی مانند ایران است که ارزش‌های مشترک با ما ندارند.

سناتورها در این نامه‌ها ایران را حامی بزرگ تروریسم معرفی و تصریح کردند: کاهش فشار تحریم‌ها به معنای غنی‌سازی اقتصادی ایران است.

متن کامل نامه به زبان اصلی به همراه فهرست اسامی سناتورهای ارسال‌کننده نامه به رئیس جمهور امریکا را می‌توانید در لینک زیر ببینید.

B2n.ir/x67234

2

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۴
شناسه مطلب : 57274
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی