مشکلاتی که عرضه تلفیقی ورق گرم ایجاد کرد
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با چیلان در ارتباط با عرضه تلفیقی ورق گرم (سبد تلفیقی ورق داخلی-وارداتی) که در سال گذشته برای اولین بار صورت گرفت، اظهار داشت: تمام سعی ما بر این است که وارداتی در این زمینه انجام ندهیم چون این واردات، همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، تبعات سنگینی برای ما دارد. در مورد واردات ورق متاسفانه خیلی از جوانب این کار درنظر گرفته نشده بود. یک دستورالعمل فوری برای این کار صادر شد که منجر به مشکلات بسیاری برای ما شده است.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با  چیلان  در ارتباط با عرضه تلفیقی ورق گرم (سبد تلفیقی ورق داخلی-وارداتی) که در سال گذشته برای اولین بار صورت گرفت، اظهار داشت: تمام سعی ما بر این است که وارداتی در این زمینه انجام ندهیم چون این واردات، همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، تبعات سنگینی برای ما دارد. در مورد واردات ورق متاسفانه خیلی از جوانب این کار درنظر گرفته نشده بود. یک دستورالعمل فوری برای این کار صادر شد که منجر به مشکلات بسیاری برای ما شده است.

محمد تاجمیر ریاحی اظهار داشت: ما در حال حاضر با موانعی در زمینه ترخیص کالا از گمرک مواجه هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم بخشی از واردات خود را ترخیص کنیم و به دست مصرف‌کننده برسانیم. این موصوع باعث ایجاد یک تأخیر دو ماهه و در برخی موارد سه ماهه برای ما شده است. برای حل این مسأله نامه‌هایی به وزارت‌خانه ارسال کرده‌ایم و خواستار لغو موانع موجود در زمینه ترخیص این کالاها شده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از این موانع اعمال استاندارد اجباری بر روی کالاهای وارداتی و ورق است. این استاندارد اجباری باعث ایجاد تأخیر در روند ترخیص شده است. موضوع دیگر تعهداتی است که در زمینه مصرف باید داده شود؛ نظیر اینکه مصرف این کالاها باید حتما در خود کارخانه باشد. این درحالی است که واردات این محصول با هدف فروش آن در بازار انجام گرفته است و چنین دستورالعملی کاملا با دستورالعمل وزارت صمت در تضاد است. نامه‌نگاری برای حل این مشکلات زمان‌بر است و این زمان از دست رفته، موجب نارضایتی مشتریان ما شده است. ما در فولاد مبارکه هیچ‌گاه چنین تأخیرات طولانی مدتی را در مورد تعهدات خود نداشته‌ایم اما متاسفانه اکنون به دلیل این شکل از واردات، این اتفاق صورت گرفته و نارضایتی مشتریان ما را در پی داشته است…

متن کامل را به زودی در شماره ۱۰۲ نشریه  چیلان  بخوانید:

 

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
شناسه مطلب : 42502
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی