با برگزاری مراسم تودیع و معارفه تاجمیر ریاحی مدیرعامل فولاد متیل شد/ ماموریت یکپارچه‌سازی و مدیریت تمامی مراکز خدماتی فولاد مبارکه به فولاد متیل ابلاغ شد
در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت فولاد میتل، با حضور دکتر محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، محمد تاجمیر ریاحی به عنوان مدیرعامل جدید فولاد متیل انتخاب شد و از زحمات و تلاش‌های رضا حیدری، مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر به عمل آمد. تاجمیر ریاحی پیش از این مدیر فروش داخلی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بود.

استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز خدماتی فولاد مبارکه
به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی فولاد متیل، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه طی رویداد تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت فولاد متیل اظهار کرد: تاکید بر دو رویکرد اصلی یعنی استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توسعه مستمر، از شاخص‌های موفقیت گروه فولادمبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه نظیر هلدینگ فولاد متیل است.

وی تصریح کرد: پیشینیان ما ظرفیت‌های خوبی در اختیارمان قرار دادند و ما امروز وظیفه داریم از ۱۰۰درصد ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم و میراث‌دار خوبی برای میراث گذشتگان باشیم. به طور قطع اگر در کشور توسعه مستمر داشته باشیم و از ظرفیت‌های موجود نیز به بهترین شکل بهره‌برداری شود، روزهای خوبی در انتظار صنعت و اقتصاد ایران خواهد بود و در نهایت شاهد سودآوری و ارزش‌آفرینی در کشور بیش از پیش خواهیم بود.

وی افزود: در این راستا هدفگذاری فولاد مبارکه استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود است که این اتفاق در واحد‌های تولیدی به وقوع پیوسته است و لازم است تا استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مراکز خدماتی نیز صورت گیرد؛ لذا  توسعه کمی، کیفی و متوازن در مراکز خدماتی از جمله رویکردهای موردنظر ما است.

واگذاری مدیریت تمامی مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه به فولاد متیل
طیب نیا در ادامه تصریح کرد: به منظور توسعه یکپارچه و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، از این پس مدیریت تمامی مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه بر عهده هلدینگ فولاد متیل است و انتظار می‌رود مدیران مراکز همکاری لازم را برای طی کردن مسیر توسعه در حوزه خدمات داشته باشند.

وی افزود: لازم است تا در مراکز خدماتی با اجرای طرح‌های تازه، فعالیت گسترده در پایین دست و منحصر نبودن به فعالیت‌های کنونی، حداکثر رضایت مشتریان را جلب کنیم؛ طی سال‌های اخیر رویکرد ورود به عرصه خدمات جدید را با استفاده از نوآوری و فناوری‌های تازه در پیش گرفتیم که محقق شدن این امر نیازمند تحول و فکری نو بود که با تغییر رویکرد مدیریت در فولاد متیل، شاهد ایجاد شفافیت، از بین رفتن چالش‌ها و مشکلات، سیستمی شدن و… در این مجموعه بودیم و به تحقق اهداف مورد نظر مراکز خدماتی نزدیک شدیم.

مدیرعامل فولادمبارکه افزود: مراکز خدماتی فولاد مبارکه بازوهای توانمند این گروه هستند و لازم است تا استفاده حداکثری از آنها صورت پذیرد.

طیب نیا تصریح کرد: ارتباط با فولاد مبارکه به واسطه دانش، مدیریت، به روز بودن و… رمز موفقیت شرکت‌های زیر مجموعه است؛ در واقع داشتن ارتباط نزدیک و تنگاتنگ میان زیر مجموعه‌ها و شرکت فولادمبارکه امری لازم و ضروری بود که با حضور آقای رضاحیدری در هلدینگ فولاد متیل و با توسعه و گسترش ظرفیت‌ها، همچنین برقراری ارتباط بهتر با فولادمبارکه، انضباط مالی، افزایش سود، تامین مواد اولیه برای فولادمبارکه در مجموعه فولاد متیل محقق شد و در مجموع تحول رو به جلویی را در این هلدینگ شاهد بودیم.

حرکت فولاد مبارکه به سمت احداث مراکز خدماتی در کشورهای همسایه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تکمیل کرد: تحقق افق تولید ۵۵ میلیون تنی در سال ۱۴۰۴ نیازمند ایجاد زیرساخت‌ است؛ از جمله این زیرساخت‌ها ایجاد مراکز خدماتی نه تنها در داخل، بلکه در خارج کشور است. برای تحقق این مهم و همچنین ایجاد زمینه صادرات در سال‌های آتی باید احداث مرکز در کشورهای همسایه آغاز کنیم. هر چند عطش بازار داخلی صادرات فولادمبارکه را تحت تاثیر قرار داده، اما نیاز است با توجه به توسعه کمی و کیفی در حال اجرا در گروه فولادمبارکه زیرساخت‌های صادراتی برای آینده فراهم شود. در این راستا هلدینگ فولاد متیل می‌تواند به عنوان مغز متفکر، ارشد و راهبردی کل مراکز خدماتی فولاد مبارکه باشد. اکنون نیز با تغییر مدیریت و حضور آقای تاجمیر ریاحی به عنوان مدیرعامل جدید فولاد متیل، انتظار می‌رود فعالیت‌های هلدینگ فولاد متیل با سرعت بالا و چابکی و با رویکرد نوآوری و توسعه پیش برود.

فراهم شدن زیرساخت های شفافیت و توسعه در فولاد متیل طی ۲ سال اخیر

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه و رییس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل نیز در این رویداد ضمن تشکر از مدیران ارشد فولاد مبارکه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در بدو ورود بنده به فولاد متیل شفافیت و توسعه دو اولویت اصلی این مجموعه تشخیص داده شد.

به گفته وی، اگر فولاد متیل که مولود ۱۳۷۰ است را همزاد فولاد مبارکه بدانیم، این شرکت باید پا به پای فولادمبارکه در شاخص‌هایی که فولادمبارکه در آن پیشتاز است رشد و توسعه یافته و سهم کمی، کیفی و متوازن در توسعه گروه فولاد مبارکه داشته باشد. در این راستا شاهد بودیم طی ۲ سال اخیر ارتباط عمیق بین فولاد متیل با کلیه واحدهای تخصصی در فولادمبارکه به معنای واقعی در حوزه استراتژی این دو مجموعه برقرار شد.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد شفافیت و گام‌های مهمی در جهت توسعه در فولاد متیل برداشته شده که امید می‌رود سرمایه قابل اعتمادی برای دوره جدید مدیریت در فولاد متیل باشد. حیدری تصریح کرد: بدون شک می‌توان گفت یکپارچگی، تعهد، تخصص و وفاداری هیئت مدیره فولاد متیل در دوره اخیر از عوامل موفقیت شرکت بوده که جای تشکر و تقدیر دارد.

وی افزود: درک بنده آن است که سرمایه‌های انسانی و مدیریتی موجود در هلدینگ فولاد متیل و شرکت‌های تابعه فرصت مناسبی برای نگاه توسعه‌ای است. چابکی در تصمیم گیری و پیوند مدیریت و کارکنان، و منابع مالی موجود در این گروه می‌تواند مورد استفاده فولاد مبارکه قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: فولاد متیل در معماری سازمانی فولاد مبارکه به عنوان هلدینگ تخصصی بازرگانی و خدماتی فولاد مبارکه شناخته شده است و در دوره جدید مدیریت که از بدنه فولادمبارکه است، می‌تواند زمینه ساز تحولات و اتفاقات خوبی باشد.

وی در پایان از حمایت‌های مدیرعامل فولاد مبارکه دکتر طیب نیا و همچنین از هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه و کارکنان مجموعه فولاد متیل تشکر و قدردانی کرد.

بهره گیری از ظرفیت هلدینگ فولاد متیل در پیشبرد اهداف فولاد مبارکه

محمد تاجمیر ریاحی، مدیرعامل جدید هلدینگ فولاد متیل نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه مانند یک دانشگاهی است که نیروهای متخصص و دارای تجربه و دانش را پرورش داده و وارد صنعت کشور کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به تجربیات مراکز خدماتی، انتظار داریم هلدینگ فولاد متیل نقش محوری در تامین، ارائه خدمات و توزیع محصولات فولاد مبارکه به تمام مصرف کنندگان کشور به ویژه مشتریان خرد داشته باشد و با ایجاد پایگاه خدماتی و توزیع محصولات فولادی به جایگاه توزیع کننده قابل اعتماد محصولات فولادی در کشورهای همسایه دست پیدا کند.

وی افزود: ایجاد یکپارچگی و استفاده از توانمندی‌های داخلی زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه در راستای تحقق اهداف فولاد مبارکه امری مهم است که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

مدیرعامل جدید فولاد متیل تصریح کرد: شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل دارای ظرفیت‌های قابل قبولی در بخش‌های مختلف از طراحی صنعتی تا ساخت سازه‌های فولادی هستند و می‌توان از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف و ماموریت‌های فولاد مبارکه استفاده کرد. همچنین انتظار داریم شرکت‌های گروه فولادمبارکه از ظرفیت های موجود بهترین بهره را ببرند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات رضا حیدری مدیرعامل پیشین شرکت فولاد متیل قدردانی و تشکر به عمل آمد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹
شناسه مطلب : 51277
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی