عرضه شمش ارزان‌تر از قراضه در بورس کالا/ استقبال از محدودیت‌های برق با قیمت‌های پایه غیرکارشناسی/ القایی‌ها برای دومین هفته متوالی شمش عرضه نمی‌کنند
امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد، ۸۴ هزار تن شمش فولادی در بورس کالا با نرخ پایه ۱۲۸۰۰ تا ۱۲۸۳۷ تومان به ازای هر کیلو عرضه می‌شود. شمش در حالی با این نرخ روی تابلوی بورس کالا ظاهر می‌شود که قیمت قراضه در بازار (بدون مالیات بر ارزش افزوده) حدود ۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو است!

به گزارش  چیلان ، امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد، ۸۴ هزار تن شمش فولادی در بورس کالا با نرخ پایه ۱۲۸۰۰ تا ۱۲۸۳۷ تومان به ازای هر کیلو عرضه می‌شود.

شمش در حالی با این نرخ روی تابلوی بورس کالا ظاهر می‌شود که قیمت قراضه در بازار (بدون مالیات بر ارزش افزوده) حدود ۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو است!

امروز برای دومین هفته متوالی، واحدهای ذوب القایی شمش در بورس کالا عرضه نمی‌کنند که دلیل این امر قیمت‌های پایه غیرکارشناسی است و با این قیمت‌ها حاشیه زیان این واحدها سنگین‌تر می‌شود.

پیگیری  چیلان  از شرکت‌های فولادی نشان می‌دهد که از ۱۵ خرداد، اعمال محدودیت‌های برق شروع شده و شرکت برق از بسیاری از شرکت‌های فولادی خواسته در گام اول مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند. همزمان با این محدودیت‌ها بری تولید، قیمت شمش در بورس کالا نیز به‌صورت غیرکارشناسی سرکوب می‌شود!

شمش 3

2

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
شناسه مطلب : 42569
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی