فصل بارگذاری کاتالیست‌های خوارزمی در مجتمع‌های فولادی کشور
تابستان 1401 فصل بارگذاری‌ محصولات گسترش فناوری خوارزمی در مجتمع‌های عظیم فولادی کشور بود.

به گزارش  چیلان ، از سال ۱۳۹۲ که گسترش فناوری خوارزمی پای در میدان تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت فولاد کشور گذاشت تا به امروز توانسته سهم بالایی از بازار کاتالیست کشور در صنعت فولاد کشور را از آن خود کند. به صورتی که هم اکنون ۶۰ درصد کاتالیست های مورد نیاز مجتمع عظیم فولاد خوزستان، یکی از بزرگترین مجتمع‌های فولادی کشور، توسط گسترش فناوری خوارزمی تولید شده است.
مرداد ۱۴۰۱ برای گسترش فناوری خوارزمی، ماهی حساس و قابل توجه بود. در این ماه، مدول ‌های ۳ مجتمع عظیم فولادی کشور با کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی بارگذاری شد.

مدول C فولاد مبارکه اصفهان

مدول C فولاد مبارکه اصفهان با ظرفیت ۸۰۰.۰۰۰ تن در سال یکی از شش مدول قدیمی این مجموعه است که در سال ۱۳۹۶ با کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی بارگذاری شد. این مجموعه بعد از ۵ سال به دلیل برنامه تغییر تیوپ‌ و افزایش ظرفیت و تبدیل تیوپ‌های ۸ اینچی به تیوپ‌های ۹ اینچی اقدام به بارگذاری جدید کرد.
این مدول  از ۴۳۲ تیوپ برخودار است که با توجه به عملکرد درخشان کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی طی ۵ سال گذشته که حتی باعث افزایش رکورد فولاد مبارکه اصفهان در طول این سالها بوده است، مجددا توسط کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی با نظارت کارشناسان و متخصصین این شرکت بارگذاری خود را انجام داد.
فولاد مبارکه اصفهان با افزایش ظرفیت مدول C خود و با توجه به کیفیت بالای کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی در پی رکوردشکنی بیشتر در ایران و منطقه است.

مدول ۲ واحد احیا ۲ فولاد خوزستان

پروژه افزایش ظرفیت مدول ۲ احیا ۲ از ۶۰۰ هزار تن در سال به ۸۳۲ هزار تن در سال در فولاد خوزستان کلید خورده است. به همین جهت این مجموعه نیاز داشت تا کاتالیست‌های جدید جایگزین کاتالیست‌هایی شود که در گذشته در این مدول بارگذاری شده است. با توجه به این مساله که کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی در مدول ۱ و مدول زمزم ۱ و دیگر مدول‌های این مجموعه بهترین عملکرد را داشته است. تصمیم این مجموعه بر آن بود تا در مدول ۲ نیز از کاتالیست‌های خوارزمی استفاده شود. در مردادماه ۱۴۰۱، آخرین کاتالیست‌های خارجی که در مدول ۲ استفاده می‌گردید خارج شده و در حال حاضر با توجه به بارگذاری صورت گرفته ۶۰ درصد ظرفیت مدول‌های واحد احیا مستقیم مجتمع عظیم فولاد خوزستان در اختیار کاتالیست‌های شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی قرار گرفته است.
سهم ۶۰ درصدی گسترش فناوری خوارزمی از مدول‌های احیا فولاد خوزستان، خود مدعایی بر عملکرد درخشان محصولات این شرکت است.

مدول B فولاد کاوه جنوب کیش

فولاد کاوه جنوب کیش که چشم انداز خود را در سال ۱۴۰۴ در تولید، صادرات و بهره‌وری نیروی انسانی در بین سه شرکت برتر فولادی ایران ترسیم کرده است. بعد از ۱۰ سال قدیمی‌ترین کاتالیست‌های خارجی خود را خارج کرده و ۵۰۴ تیوپ مدول B خود را با کاتالیست‌های DRI گسترش فناوری خوارزمی بارگذاری کرده است تا از این پس با استفاده از کاتالیست‌های ایرانی رکورد تولید خود را افزایش داده و به آنچه که ترسیم کرده‌اند دست یابند.

حضور مستمر کارشناسان گسترش فناوری خوارزمی

تمام مراحل تخلیه و بارگذاری کاتالیست‌ها در این سه مجتمع عظیم فولادی با حضور مستمر و نظارت کامل کارشناسان گسترش فناوری خوارزمی صورت گرفته است تا با بارگذاری صحیح، برگی زرین دیگر برای گسترش فناوری خوارزمی در صنعت فولاد کشور ثبت و در تاریخ این صنعت ضبط شود. امیدواریم با اعتماد و همراهی صنایع فولادی، پتروشیمی و پالایشگاهی کشور به ظرفیت بالای علمی شرکت و محصولات با کیفیت گسترش فناوری خوارزمی، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنایع مادر کشور باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
شناسه مطلب : 44248
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی