فوری و مهمکاهش ۵/۸ درصدی صادرات آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۱/ جزئیات کامل صادرات فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی+ جدول
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات و واردات فولاد کشور در سال 1401 را منتشر کرد، طبق آمار منتشر شده، مجموع صادرات آهن و فولادکشور در سال 1401 نسبت به سال قبل، 5.8 درصد (بیش از 700 هزار تن با برآورد تقریبی 350 میلیون دلار) کاهش یافته و از 12.1 میلیون تن به 11.4 میلیون تن رسیده است.

به گزارش  چیلان ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات و واردات فولاد کشور در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد، طبق آمار منتشر شده، مجموع صادرات آهن و فولادکشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، ۵.۸ درصد (بیش از ۷۰۰ هزار تن با برآورد تقریبی ۳۵۰ میلیون دلار) کاهش یافته و از ۱۲.۱ میلیون تن به ۱۱.۴ میلیون تن رسیده است.

وضعیت صادرات فولاد میانی

صادرات فولاد میانی کشور در سال ۱۴۰۱، ۷ میلیون و ۳۷۲ هزار تن بوده که کاهش ۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۳۲۴ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۲ میلیون و ۴۸ هزار تن بوده است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در  سال ۱۴۰۱، ۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل،کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۲ میلیون و ۷۳۱ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع،  ۴ درصد کاهش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی در سال ۱۴۰۱ نیز با کاهش ۱۷درصدی به ۴۶۸ هزار تن رسیده است.

وضعیت صادرات آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، صادرات آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱، با کاهش ۱۸ درصدی به ۸۶۴ هزار تن رسیده است.

نکات مهم گزارش آماری صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ فولاد ایران:

  1. کاهش صادرات در همه محصولات فولادی میانی و نهایی به جز بیلت و بلوم و ورق سرد که البته حجم صادرات ورق سرد فقط ۲۱ هزار تن بوده که نسبت به کل صادرات فولاد بسیار ناچیز است اما در مورد بیلت و بلوم، افزایش صادرات بیشتر ناشی از رشد تولید و مازاد آن نسبت به تقاضا و همچنین ویژگی بازارهای صادراتی فولاد ایران است.
  2. رکورد شکنی صادرات شمش فولادی ایران با صادرات بیش از ۵.۳ میلیون تن
  3. کاهش واردات همزمان با کاهش تولید در ورق سرد (هشدار نسبت به کمبود آتی این محصول در بازار فولاد)
  4.  افزایش شدید ۲۷۸ درصدی واردات میلگرد (نیازمند بررسی بیشتر در خصوص نوع و کاربرد میلگردهای وارداتی)

در جدول زیر جزئیات آمار صادرات و واردات فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال قبل را ببینید:

و صادرات

2

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
شناسه مطلب : 49325
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی