خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:افزایش صادرات محصولات تخت به جای طویل / دولت باید قدردان فولادی‌ها باشد
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بر افزایش صادرات محصولات تخت نسبت به محصولات طویل در کشور تاکید کرد، وی همچنین تولید برق در شرکت‌های فولادی را رسالتی فراحرفه‌ای دانست.

سیدرسول خلیفه‌سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره افزایش ارزش افزوده در صنعت فولاد به  چیلان  گفت: بسیاری از کشورهای تولیدکننده فولاد هفت تا هشت درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زنجیره را صرف تولید فولاد صنعتی می‌کنند، این رقم در ایران هنوز به چهار درصد نیز نرسیده است.

وی تصریح کرد: فولادسازان ایرانی باید از تولید محصولات طویل فاصله بگیرند و به محصولات تخت روی بیاورند، به عبارت دیگر شرایط باید طوری باشد که سرمایه‌گذاری‌ها عمق کیفی پیدا کنند تا ارزش افزوده آنها بالا رود. همچنین سرمایه‌گذاری‌ها باید حجم بیشتری پیدا کنند و تجمیع شوند.

تولید برق در شرکت‌های فولادی رسالتی فراحرفه‌ای است

او همچنین تامین انرژی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کنونی صنعت فولاد دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ فولادی که اقدام به احداث نیروگاه‌های خودتامین کرده‌اند، علاوه بر انجام رسالت بنگاهی خود، اجرای یک رسالت ملی را هم در پیش گرفته‌اند و تلاش می‌کنند مشکل کم‌باری و ناترازی انرژی را جبران کنند.

وی افزود: زنجیره فولاد مفتخر به این است که علاوه بر تولید فولاد، تامین آب و برق را هم بر عهده دارد، به دلیل همین مسئولیت‌پذیری صنعت فولاد است که دولت باید امتیاز ویژه‌ای برای آن قائل باشد و بر سر عهد خود در تامین انرژی موردنیاز تولید صنایع از جمله صنایع فولادی بماند.

خلیفه‌سلطانی خاطرنشان کرد: دولت باید قدردان این همراهی شرکت‌های فولادی با سیاست‌های کلی دولت و نظام باشد و به تعهدات خود پایبند بماند این در حالی است که افزایش نرخ برق، گاز و آب و تامین این اقلام زیرساختی در سال‌های اخیر برای فولادسازان چالش‌برانگیز شده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
شناسه مطلب : 54966
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی