گزارش اختصاصی چیلان از وضعیت مصرف انواع محصولات زنجیره فولاد:کاهش مصرف آهن اسفنجی همزمان با افزایش مصرف فولاد در دو ماهه ۱۴۰۲ / جزئیات کامل مصرف ظاهری فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی+ جدول
آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حکایت از رشد مصرف بیلت و بلوم و محصولات طویل در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. این رشد در حالی اتفاق افتاده که مصرف آهن اسفنجی کاهش 0.3 درصدی داشته است.

به گزارش   چیلان ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار مصرف ظاهری فولاد کشور را در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ منتشر کرده و گزارشی از وضعیت مصرف انواع محصولات فولادی، فولاد میانی و آهن اسفنجی ارائه داده است.

افزایش مصرف بیلت و بلوم و کاهش مصرف اسلب

بنا بر آمار مذکور، فولادسازان ایرانی در فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱.۸ درصد فولاد میانی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف کردند، البته در میان انواع فولاد میانی تنها مصرف بیلت و بلوم ۱۴.۶ درصد رشد داشت و مصرف اسلب ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد.

رشد ۲۰۰ مصرف درصدی مصرف ورق‌های پوششدار

همچنین بنا بر این آمار در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مصرف محصولات تخت نیز در کل کاهشی بود. البته در میان انواع محصولات تخت، مصرف ورق‌های سرد و به‌ویژه ورق‌های پوششدار رشد داشت و مصرف انواع پوششدار ورق در این مدت از سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰۹ درصدی را تجربه کرد.

کاهش مصرف محصولات تخت در دو ماهه سال ۱۴۰۲ در ورق‌های گرم و به میزان ۴.۲ درصد رقم خورد و صنایع ایران در این بازه زمانی یک میلیون و ۶۶۳ هزار تن ورق گرم مصرف کردند.

افزون بر اینها آمار انجمن فولاد از مصرف ظاهری محصولات فولادی در دو ماهه سال ۱۴۰۲ حاکی از افزایش ۳.۱ درصدی مصرف محصولات طویل در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است. در این ماه‌ها سه گروه محصولات طویل از قبیل تیرآهن، میلگرد و نبشی و ناودانی و سایر مقاطع به ترتیب ۱۷، یک و ۳.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش مصرف شدند.

صنایع ایران در فروردین و اردیبهشت امسال ۲۳۶ هزار تن تیرآهن، یک میلیون و ۴۰۷ هزار تن میلگرد و ۱۴۹ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع را مصرف کردند.

در نهایت به طور کلی مصرف ظاهری محصولات تخت و طویل فولادی در دو ماهه امسال ۰.۵ درصد بیشتر از دو ماهه پارسال بود.

کاهش مصرف آهن اسفنجی

با وجود افزایش مصرف انواع محصولات تولیدی در زنجیره فولاد در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به دو ماهه نخست سال ۱۴۰۱، مصرف ظاهری آهن اسفنجی ۰.۳ درصد کاهش داشت و تولیدکنندگان ایرانی فعال در زنجیره در این بازه زمانی کمی بیشتر از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی مصرف کردند.

در جدول زیر جزئیات آمار مصرف ظاهری فولاد کشور در دو ماهه سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن را با سال پیش مشاهده می‌کنید.

 

مصرف فولاد در سال 1402

 

برای مطالعه بیشتر خبر رشد ۴۰ درصدی صادرات محصولات فولادی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را بخوانید.

 

2

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
شناسه مطلب : 50765
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی