مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های فولاد هرمزگان
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از سه طرح در دست اقدام احیا مستقیم، سنگ و فولاد هرمزگان و ستاره سیمین هرمز در فولاد هرمزگان، گفت: خوشبختانه طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان سرعت قابل قبولی دارند و فولاد مبارکه نیز به عنوان سهامدار عمده، از هیچ کمکی برای اجرای این پروژه‌ها اعم از مالی، فنی، نیروی انسانی و… دریغ نخواهد کرد.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا به همراه عطاالله معروفخانی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان از سه طرح توسعه‌ای ۱.۷۲ میلیون تنی احیا مستقیم فولاد هرمزگان، سنگ و فولاد هرمزگان و ۱.۷۲ میلیون تنی صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای این طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفت. در حاشیه این بازدید، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت‌گو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت فولاد هرمزگان برای گروه مبارکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بیان کرد: فولاد هرمزگان بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی از واحدهای زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه است. فولاد مبارکه یک مجموعه توسعه‌محور بوده و طی سال‌های گذشته توسعه‌های خوبی در طول زنجیره اجرا کرده است.

وی افزود: در خود فولاد مبارکه غیر از پایین‌دست که پروژه‌هایی مانند نورد گرم، نورد سرد و ورق رنگی تعریف شده است، این شرکت امکان توسعه کمی خود فولاد را ندارد. بهترین مکان برای اجرای طرح‌های توسعه آتی در استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان خواهد بود. زیرا فولاد هرمزگان ویژگی‌هایی مانند دسترسی به آب‌های آزاد و انجام صادرات، نزدیک بودن به معادن و همچنین دسترسی به امکانات واردات و صادرات و نیروی کار متخصص دارد و ظرفیت خوبی در همه زمینه‌ها به ویژه نیروی انسانی در این شرکت ایجاد شده است و دانش صنعت فولاد در فولاد هرمزگان نهادینه شده است.

طیب‌نیا با اشاره به رکوردشکنی‌های فولاد هرمزگان در ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فولاد هرمزگان پا به پای فولاد مبارکه در رکوردزنی و افزایش تولید و استفاده از ظرفیت‌های موجود پیش می‌رود؛ به طوری که تفاوت را می‌توان میان فولاد هرمزگان و دیگر شرکت‌های فولادی مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس مشاهده کرد. دیگر شرکت‌ها حتی با دارا بودن ظرفیت بالاتر، میزان تولید پایین‌تری دارند. هم‌اکنون فولاد هرمزگان بیش از ظرفیت اسمی خود محصول تولید می‌کند و حتی هر ماه قادر به رکوردشکنی در تولید خود است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه در نظر داریم از ظرفیت ایجاد شده در فولاد هرمزگان به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: به طور حتم توسعه‌های آتی ما در زنجیره فولاد، در فولاد هرمزگان پیگیری خواهد شد و به صورت متمرکز در این شرکت به اجرا در خواهد آمد.

افزایش ظرفیت از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن و نورد گرم پروژه‌های اصلی ما است. همچنین واحد مگا مدول یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی دیگر پروژه مهم خواهد بود که خوشبختانه از پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده و به نقطه قابل قبولی رسیده است. انتظار این است که با سرعت پیش رود. دیگر طرح در دست اقدام واحد مگا مدول احیا مستقیم یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی ستاره سیمین هرمز است که خوشبختانه این پروژه نیز با سرعت خوبی پیش می‌رود و از برنامه جلوتر است. به طور کلی فولاد هرمزگان ۶۳ پروژه جانبی برای استفاده از ظرفیت‌ها تعریف کرده که با بهره‌برداری از آن‌ها در یکی دو سال آینده، به صورت مشهود می‌توان تفاوت را مشاهده کرد. سهامدار این پروژه‌ها نیز دارای اهلیت بوده و همت خود را گمارده است تا پروژه‌ها به موقع و حتی زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برساند.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه فولاد مبارکه از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان، عنوان کرد: مهم‌ترین حمایتی که فولاد مبارکه می‌تواند از اجرای طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان به عمل آورد این است که در توزیع منابع و تخصیص آن زودتر تصمیم‌گیری کند و دست فولاد هرمزگان را در جهت استراتژی‌های تعریف شده برای هزینه کردن باز بگذارد. همچنین می توانیم حمایت‌های دیگری را مانند ارائه دانش فنی به عمل آوریم زیرا فولاد مبارکه در این حوزه شرکت برتر کشور است. همچنین از نظر نیروی انسانی، مالی و… می‌توانیم از فولاد هرمزگان به بهترین نحو حمایت کنیم. ضمن اینکه ساختار همراه در هیئت مدیره نیز می‌تواند توسط سهامدار دارای اهلیت شکل بگیرد و به موقع تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر توسعه متوازن به ویژه در زمینه تامین مواد اولیه در فولاد هرمزگان، گفت: با توجه به اینکه تمرکز توسعه‌های ما در فولاد هرمزگان خواهد بود، به تناسب توسعه‌های ایجاد شده باید به تامین مواد اولیه نیز توجه و از ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان استفاده کرد. استان هرمزگان از جمله مناطقی است که می‌توان از آن برای سنگ‌آهن هماتیتی برنامه‌ریزی کرد.

طیب‌نیا در پایان با بیان اینکه انتظار ما این است که بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها را خود فولاد هرمزگان با حمایت‌هایی که ما از آن به عمل می آوریم انجام دهد، خاطرنشان کرد: البته انتظار داریم مسئولین استانی و وزارت صمت از این امر حمایت کنند زیرا وقتی یک سرمایه‌گذار در این حوزه سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری می‌کند باید به آن در حوزه مواد اولیه و زیرساخت‌ها کمک شود تا این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

2

تاریخ انتشار : ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۶
شناسه مطلب : 50888
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی