فولاد سنگان حامی شرکت های دانش بنیان است
شرکت فولاد سنگان در حوزه دانش‌بنیان‌ها با همکاری پارک علم‌وفناوری خراسان؛ طی یکسال اخیر «پردیس فناوری صنایع‌معدنی فولاد سنگان» را با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه سنگان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش  چیلان ، علی‌اکبر اکبری معاون توسعه‌وتکنولوژی فولاد سنگان ضمن بیان مطلب فوق با تاکید بر اینکه وظایف این معاونت علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه، اقدامات علمی و پژوهشی و ایجاد زیرساخت‌های تأمین آب، برق و گاز است، گفت: شرکت فولاد سنگان همچنین در حوزه دانش‌بنیان‌ها با همکاری پارک علم‌وفناوری خراسان؛ طی یکسال اخیر «پردیس فناوری صنایع‌معدنی فولاد سنگان» را با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه سنگان راه‌اندازی کرده است.

اکبری در خصوص هدف از راه‌اندازی این مرکز گفت: پردیس فناوری صنایع‌معدنی فولاد سنگان با هدف تداوم تولید، حفظ زیرساخت‌های موجود و تامین انرژی‌های موردنیاز و کاهش هزینه‌ها تاسیس شده است و شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان می‌توانند در این مرکز ایده‌های جدید در زمینه تکنولوژی‌های روز را به ما ارائه دهند.

اکبری با بیان اینکه در زمینه‌های دیگر حوزه دانش‌بنیان‌ها نیز همکاری‌های خوبی با مجموعه‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های داخلی جهت بومی‌سازی قطعات موردنیاز خود داریم، تاکید کرد: در راستای این اقدامات تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون یورو ارزآوری برای مجموعه داشته است؛ بدین صورت که به جای خرید از شرکت‌های خارجی؛ سعی کردیم با حمایت از شرکت‌های داخلی و ساخت‌داخل، قطعات موردنیاز را با کیفیت بهتری بسازیم. وی با اشاره به اینکه «نیازی نیست تا همه قطعات بومی‌سازی شود و چرخ را دوباره از اول اختراع کرد»، گفت: بیشتر در زمینه‌هایی که تکنولوژیک‌تر بوده و محدودیت داشته‌ایم و یا در خصوص قطعات مصرفی اقدام به بومی‌سازی کردیم و سعی بر این است که توجه به بومی‌سازی را تا جایی که ممکن است؛ به درجه اعلا خود برسانیم. معاون توسعه‌وتکنولوژی فولاد سنگان در خصوص میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد: در حال حاضر در پردیس فناوری ۲۸ شرکت دانش‌بنیان نخبه شناسایی شده است که یک محصول کاملا یونیک را ارائه می‌دهند. همچنین در حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز وجود دارند که تکنولوژی ساخت بهتری دارند؛ نه اینکه الزاما ایده‌های خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع فولاد سنگان با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری و تبادل‌نظر بسیار خوبی دارد، گفت: در پردیس فناوری در حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. زمین پردیس، مجموعه تجهیزات و خدمات امکاناتی که داریم را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم تا آنها در کنار فولاد سنگان بتوانند نیازهای این شرکت را تجهیز کنند و کار ساخت تجهیزات و قطعات را در همان مکان انجام دهند.

اکبری با بیان اینکه سعی داریم که ساخت قطعات و ملزومات در کنار تولید انجام شود تا همکاران در حوزه دانش‌بنیان و تولید همزمان بتوانند نیازهای یکدیگر را تامین کنند، گفت: در حال حاضر زمین پردیس را اختصاص دادیم و از سوی دیگر مجوزهای لازم را هم از پارک علم‌وفناوری معاونت فناوری ریاست‌جمهوری دریافت کردیم و تقریبا همه چیز برای ادامه کار مهیا است.

2

تاریخ انتشار : ۷ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
شناسه مطلب : 57536
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی