اینفوگرافیتولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۳ / هند و ایران با اختلاف در صدر فهرست تولیدکنندگان
هند و ایران با اختلاف چشمگیر نسبت به دیگر کشورها بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان در سال 2023 بودند.

به گزارش  چیلان ، اینفوگرافی زیر در وب‌سایت جی‌ام‌کی‌سنتر منتشر شده و در آن تولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۳ میلادی نمایش داده شده است.

بنا بر داده‌های این اینفوگرافی در سال ۲۰۲۳، ۱۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در دنیا تولید شد. تولید جهانی این ماده در سال ۲۰۲۳، ۷.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

در تصویر همچنین کشورهای تولیدکننده آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۲۳، حجم تولید و تفاوت تولید آنها در مقایسه با سال ۲۰۲۲ نشان داده شده است.

هند و ایران با اختلاف چشمگیر از دیگر کشورها بیش‌ترین آهن اسفنجی جهان را در سال ۲۰۲۳ تولید کردند. تولید هند در این سال ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و تولید ایران ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود. هند در سال ۲۰۲۳، ۱۶.۷ درصد آهن اسفنجی بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۲ تولید کرد و تولید ایران در سال ۲۰۲۳، ۱.۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

روسیه در سال ۲۰۲۳، ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۹ درصد رشد داشت.

مصر نیز در سال ۲۰۲۳، ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و تولید آن  در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۹.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ پیش رفت.

تولید عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار تن رسید و ۱.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

امریکا در سال ۲۰۲۳، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و تولید آن ۰.۸ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بود.

در مکزیک نیز ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۳ تولید شد و حجم تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۱.۶ درصد کاهش داشت.

تولید الجزایر در سال ۲۰۲۳، ۴ میلیون و ۳.۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ و تولید امارات متحده عربی ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تن و ۴.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

اینفوگرافی همچنین نشان می‌دهد که تولید آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۳ در کشورهای لیبی یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن، قطر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، عمان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن، کانادا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن و آرژانتین یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن بود.

تولید سال ۲۰۲۳ در کشورهای لیبی ۵۰.۴ درصد، قطر ۵.۳ درصد، کانادا ۲ درصد و آرژانتین ۲.۴ درصد افزایش سالانه و در کشور عمان ۱.۱ درصد کاهش سالانه انجام شد.

DRIprodEN 2 1024x785 1

2

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸
شناسه مطلب : 58524
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی