هدایت ظرفیت های MMTE به سوی تامین نیازهای جاری صنعت فولاد
معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تجارب ارزشمند فنی و اجرایی شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات در عرصه توسعه طرح های آهن اسفنجی، بر هدایت ظرفیت های MMTE به سوی تامین نیازهای جاری صنعت فولاد در شبکه صنعتی فولاد تاکید کرد.

به گزارش  چیلان ، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تجارب ارزشمند فنی و اجرایی شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات در عرصه توسعه طرح های آهن اسفنجی، بر هدایت ظرفیت های  MMTE به سوی تامین نیازهای جاری صنعت فولاد به ویژه اهتمام بر به روزآوری تکنولوژی های مورد تقاضا در شبکه صنعتی فولاد تاکید کرد .

مهندس موثقی نیا امروز در راس هیاتی متشکل از معاونان و مدیران این سازمان با حضور در گروه MMTE ، سرمایه انسانی کارآمد و انباشت تجارب فعال دانشی MMTE را به عنوان یکی از مزیت های نسبی این گروه برشمرد و گفت: روند های کنونی در ترسیم چشم انداز توسعه ایجاب می نماید که نقش شرکتهایی نظیر MMTE در نقشه راهبری و تعادل بخشی به چرخه ارزش افزایی صنعت فولاد گسترش یابد .

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه زنجیره کنونی فولاد نیازمند متعادل سازی از حیث تولید و به ویژه جهت دهی سرمایه گذاری های جاری و آتی در احداث و راه اندازی واحدهای صنعتی است افزود: MMTE قادر است در جرگه همکاری های جهانی تکنولوژیکی خود با بهینه سازی تکنولوژی میدرکس و ترسیم خطوط کاری مبتنی بر تقاضا، مسیر تازه ای در تعاملات خود با شبکه کارفرمایان صنعت فولاد ترسیم نماید و طبعا به پشتوانه دستاوردهایش، در این راه نیز از حمایت موثر ایمیدرو برخوردار خواهد بود .

به گفته وی، ورود گروه MMTE به مسیر صادرات خدمات فنی و مهندسی که اکنون در حال به ثمر نشستن است گویای هویت شاخص و مزیت های پایدار این مجموعه در شکل دهی مشارکت های اقتصادی است که برای اولین بار یک شرکت ایرانی را در تراز بین المللی به صنعت فولاد جهان معرفی می نماید .

مهندس موثقی نیا گفت: لازم است در پرتو بازبینی برنامه ها و نگرش های جدید مبتنی بر آینده تقاضای حوزه معدن و صنایع معدنی و ایجاد مطلوبیت و هم افزایی افزون تر، سهم بازار MMTE در بدنه این صنعت بیش از پیش ارتقاء یابد .

در این برنامه همچنین دکتر اصغرزاده مدیرعامل گروه MMTE نیز گزارشی از روند اقدامات و برنامه های اجرایی و افق فعالیت های شرکتهای تابعه این گروه را ارائه نمود .

وی با اشاره به تمرکز فعالیت های گروه MMTE بر راه اندازی مگامدول های صنعت فولاد، بهره برداری از دو طرح راهبردی زمزم ۳ به عنوان بزرگترین مگامدول در حال اجرای ایرانی و نیز طرح طوبی در مجتمع تولیدی و صنعتی گل گهر را به عنوان دو نقطه عطف فعالیت های این شرکت در سال جاری معرفی نمود که به افزایش ظرفیت های تولید آهن اسفنجی کشور کمک شایانی خواهد نموده است .

به گفته دکتر اصغرزاده، سرمایه گذاری در زنجیره فولاد در حوزه طراحی، مهندسی و تامین، توسعه بازار از طریق پروژه های بهبود مصرف انرژی، اجرای پروژه های بهینه سازی تولید سازگار با محیط زیست نظیر فولاد سبز از طریق ورود به نسل چهارم تکنولوژی، تکامل در بومی سازی فناوری های ساخت تجهیزات و قطعات در فرایند های تولید در زنجیره آهن و فولاد و ایجاد انگیزه بیشتر برای کارفرمایان در تعامل با MMTE از جمله محورهای برنامه اجرایی ۱۴۰۳ این شرکت خواهد بود .

مدیرعامل MMTE، پتانسیل های این مجموعه را از حیث کارآمدی و انباشت دانش مبنایی برای گسترش نقش این شرکت در بدنه فولاد ذکر کرد و گفت : علیرغم دستاوردهای حاصله لازم است با حمایت های ارکان بالادستی به ویژه بسترسازی ایجاد رقابت های سالم در این عرصه زمینه برای بهره وری و پیشبرد فعالیت های این گروه مهیا شود .

در این نشست، مهندس خلوصی عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو، مهندس قنبری، معاون امور اداری و مالی و شماری از مدیران آن سازمان و نیز مهندس داستانی، دکتر همتی، مهندس شعبانی از هیات مدیره شرکت MMTE، معاون مهندسی و تکنولوژی و نیز مدیر PMO شرکت حضور داشتند و فرصت ها و چالش های شرکت را مورد بررسی قرار دادند  .

2

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
شناسه مطلب : 58539
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی